• maamje

Hur äta fiskekakor? Tillbehör?

Jag hittade norska fiskekakor i affären igår men vad äter man rill dom? Hur äter ni era fiskekakor? Tillbehören ska passa två barn på 1år och 3år.

• Svar på tråden Hur äta fiskekakor? Tillbehör?
  • maamje

ok med fisksås menar du färdigköpt då eller vit sås med persilja i?

• Gurkburken

1. Värm i brun sås (samma som man har till köttbullar) och ät med kokt potatis eller makaroner, kokta morötter och/eller norskt kålrotsmos.

2. Stek fiskekakerna och ät med kokt potatis eller makaroner, stekt lök och eller kokta morötter och/eller gröna ärtor.

Det låter lite märkligt med brun sås och makaroner men det är jättegott!

• Lokatt

kokta morötter, blomkål, haricotverns mm. Och skagensås till. (pulver )

jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • Vombell

Brunsås med lök, värm fiskekakorna i, servera med potatis! (pappa är norrman )

• lurv

Vi åt det när jag var liten med potatis och currysås till. Kommer ihåg att jag gillade det

• maamje
    Gurkburken skrev 2009-07-04 18:50:56 följande:
    1. Värm i brun sås (samma som man har till köttbullar) och ät med kokt potatis eller makaroner, kokta morötter och/eller norskt kålrotsmos.2. Stek fiskekakerna och ät med kokt potatis eller makaroner, stekt lök och eller kokta morötter och/eller gröna ärtor.Det låter lite märkligt med brun sås och makaroner men det är jättegott!
    Ja det låter lite konstigt men kanske värt att testa
  • maamje
    Lokatt skrev 2009-07-04 18:55:03 följande:
    kokta morötter, blomkål, haricotverns mm. Och skagensås till. (pulver )
    Det lät gott det ska jag testa imorgon till lunch.
  • Nivlar
    maamje skrev 2009-07-04 10:00:45 följande:
    ok med fisksås menar du färdigköpt då eller vit sås med persilja i?
    Brukar køpa nån sås till fisk på påse jag bara :)
  • MissGos

Sambon som är norsk äter dem på mackor, gärna med lite rödbetor på. Eller som några skrivit här med potatis och vit sås. Typ som man äter pannbiff.
    Själv får jag inte ner dem tyvärr.

Svar på tråden Hur äta fiskekakor? Tillbehör?