• Flamma

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del5)

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 5)

Hej och välkomna!
    Det här är en Thailandstråd för alla som reser till Thailand med barn.

Här kan man diskutera allt från barnmat, blöjor, solskydd och annat smått och gott som rör de små.

NU har vi pratat bort en tråd till så nu har vi en ny här nere är 1 och 2an och 3an och 4an

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m34256559.html

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m36891866.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m40043616.html

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m42958364.html

Vaccinationsguid till dig som ska ut och resa

www.vaccination.nu/

Vill man diskutera landet Thailand och dela med sig av upplevelser om landet på andra sidan jorden, platser som inte får missas eller fråga
    varandra om tip - besök då Thailandsresetråden i "Allmäna rubriker -Resor"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-04 09:52
    Sevärdheter i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-5-106/m44983055.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-11 13:24
    Här kan vi skriva vart vi åker och när vi åker:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m45492972.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-27 15:02
    ATT PACKA TILL BARN (utöver kläder och badkläder)

*PASS
    *Blöjor (-behövs ej, finns bra i butik)
    *Nappflaskor
    *Flaskborste
    *Vattenkokare / doppvärmare
    *Lite diskmedel
    *Lite tvättmedel (-eller lämna på tvättning billigt)
    *Barnmatsburkar, välling, gröt
    *Skötbordsunderlag (engångs)

*Solkräm (- Finns även på plats)
    *Barnapotek -med smärstillande, aloe vera, termometer, resorb, näsdroppar, koksalt, plåster
    *Myggmedel
    *myggnät

*Soldräkt
    *Badskor
    *Solhatt
    *Miniliten barnpool
    *Flytpuffar (-Finns även på plats)
    *Flytväst (om man ska åka mycket båt)
    *Babypool

*Barnvagn
    *Parasoll till vagn
    *UV- skydd
    *Baby Björn el liknande (i handbagaget på flyget)
    *Babyskydd/bilkudde (om man ska åka mycket taxi eller vill ha det på flyget.)
    *Resebarnstol, t ex sack n' seat eller på bordet monterbar barnstol.

• Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del5)
  • Amazina
    Mia89 skrev 2009-08-14 18:01:36 följande:
    Nu är det bokat och klart. jag och min sambo reser med vår son (då 6 månader) till thailand phuket (kamala-patong-karon beach) i oktober under 6 månader. Vi har fått en hel del olika synpunkter och åsikter omkring detta. Vissa tycker vi gör helt att åka nu och andra inte. Vi känner oss iallafall riktigt säkra på att detta är rätt för oss. Någon mer som ska till Phuket (kamala-patong-karon) under någon av dessa månader och stanna ett tag?
    Klart ni gör rätt! Ska ni göra det någon gång i livet är det ju NU!! Trivs ni inte, blir någon sjuk, blir det världskrig så får ni väl åka hem igen...
  • Mia89
    Amazina skrev 2009-08-14 22:17:14 följande:
    Klart ni gör rätt! Ska ni göra det någon gång i livet är det ju NU!! Trivs ni inte, blir någon sjuk, blir det världskrig så får ni väl åka hem igen...
    Ja precis, den bästa tiden är väl ändå nu. Nu när jag är mamma"ledig" och innan barnet kan gå. Klart man kan åka hem igen om man inte skulle trivas och det inte skulle funka :)
  • Mamma Kråkan
    Mia89 skrev 2009-08-14 18:01:36 följande:
    Nu är det bokat och klart. jag och min sambo reser med vår son (då 6 månader) till thailand phuket (kamala-patong-karon beach) i oktober under 6 månader. Vi har fått en hel del olika synpunkter och åsikter omkring detta. Vissa tycker vi gör helt att åka nu och andra inte. Vi känner oss iallafall riktigt säkra på att detta är rätt för oss.Någon mer som ska till Phuket (kamala-patong-karon) under någon av dessa månader och stanna ett tag?
    Tycker ni gör helt rätt...Hade vi kunnat göra så hade jag åkt direkt på sekunden. Det är säkert bara avundsjuka {#lang_emotions_wink}
    Nu bloggar jag här igen :)
  • angeni

Hej Tänkte hoppa in här i tråden.

Ska åka till kata eller kamala beach med familjen i december.

Vår dotter kommer vara 8 månader då ca.

Vill ha lite tips med hur vi gör med mat och sängplats? Hur har ni andra gjort?

• Ulle75
    angeni skrev 2009-08-15 19:59:36 följande:
    Hej Tänkte hoppa in här i tråden.Ska åka till kata eller kamala beach med familjen i december.Vår dotter kommer vara 8 månader då ca.Vill ha lite tips med hur vi gör med mat och sängplats? Hur har ni andra gjort?
    Vi har via hotellet bokat en spjälsäng. 8 månader kan ju vara lite kinkigt med bitar i maten, så jag hade nog tagit med en stavmixer och beställt mat att ta med eller rumservice. Välling får man ju ta med finns inte där nere.
  • PrettyinPink

3 härliga killar skrev 2009-08-08 21:15:25 följande:

någon som vart i thailand i april?inte regnigt då va?vi åker till ko kho kao 1 april med våra 3 barn.nån som vart där?
    Vi var där nu i april och det ösregnade varje dag. De sa att regnperioden kom tidigt i år för det brukar inte vara sånt väder förrän i maj, men, men. Lite trist.
  • Bumbi6666

Är det någon som har tips på billigt boende i Koh Lanta. Vi ker två vuxna och ett barn på 2 år. Gärna inte så långt från strand och centrum.

• Susiepie
    Bumbi6666 skrev 2009-08-16 10:13:53 följande:
    Är det någon som har tips på billigt boende i Koh Lanta. Vi ker två vuxna och ett barn på 2 år. Gärna inte så långt från strand och centrum.
    Finns en resort på Relax Bay som är jätte billig man bor i gungalows, men minns ju inte vad den hetermed googla på relaxbay!
    Livet är fullt av kärlek!
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del5)