• Nikhita

Alkoholfri öl?

Min pojkvän köpte alkoholfri öl till mig idag från systembolaget.

Jevers Fun heter dem.

Visserligen står det Nån-alcoholic på dem,
    men måste bara fråga.. är dem ok att dricka när man är gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-10 18:22:57:
    Non - alcoholic menar jag

• Svar på tråden Alkoholfri öl?
  • öresund

Jaaa! Absolut! Drick och njut, är ingen öldrickare men har hört att den ska vara god! Kan även rekommendera ett supergott alkoholfritt mousserande vitt vin som heter Carl Jung, MUMS!

• teljeufo

Man bör ju inte dricka något men de "aklholfria" är ingen fara.
    Min BM rekomenderade ett vin som heter Tosselli (inte säker på om det stavas så), det var jätte gott då jag var gravid. Än idag kan jag köpa det och ha hemma

• mina barn

JA de är okej att dricka.
    Men jag ska varna dig ändå för jag och flera av mina kompisar har blivit bakfulla av dem fast de inte innehåller alkohol. Måste vara nåt annat i ölet som gör det.
    Men det kanske inte gäller för alla, farliga är de i alla fall inte.
    Goda också ska jag tillägga.

• moberana

Ja, det är helt OK! Prova också Kaliber (Systembolaget) och på välsorterade ICA har de Norrlandsöl, alkoholfritt. De smakar och ser ut som öl men är ganska blaskig smak...Väl kyld funkar det, man vänjer sig

• Chigitita

Åååh vad skulle man göra utan Familjeliv?!
    Jag vet nån som ska till systemet imonn!! Tack tjejer

• Nikhita

Jag har hört att Jevers fun smakar som rikig öl, ganska likt iaf
    men att kaliber eller vad den heter smakar mer blaskig och inte lika smakrik.

Bra att man fick vin-tips här också

• Chigitita

Nikhita: Bara den smakar lite grann som öl så är jag nöjd!
    Har längtat efter öl halva sommaren!

• Förstagången

den ölen e smaskens hehe kan även rekommendera ett jättegott alkoholfritt vin som heter Free finns både som rött och vitt *mums*

• Nikhita

Ok

Jo jag ösnkar jag hade känt till den här ölen i somras då jag under ett par tillfällen vart jättesugen på öl, inte att supa, bara att få ta ett par klunkar!

• Skilla

Min favorit när det gäller alkoholfria öl - finns också på systemet och vissa mataffärer - heter Clausthaler.

• Lillstrumpa

Håller med Skilla, Clausthaler ska det vara, mycket godare än Jever Fun, så köp den istället! Finns på systemet och även på Vissa Kvantum.

• Bruden1

Jag tycker att Kaliber är mycket godare än Jever fun.

Drick å njut

samma alkoholhalt som i mjölk

• 1malle

Åhhh... jag sa precis till min man att han inte får pussa på mej när han druckit öl....detta kom som en skänk från ovan....TACK för tipset!!!

• Clanica

Clausthaler är ju så ruggigt söt...*uäck* Håller mig till Jever Fun & Norrlands guld. De smakar öl =), men smaken är som baken..hihi. Det är så kul att kunna ta sig en öl då man är bortbjuden osv, det blir ju faktiskt lite festligare.

• Emma83

åhhh jag som är såå sugen på öl, ska nog till systemet o köpa alkofria

• Nikhita

Drack 2 st Jever Fun igår och det var min smak på öl om det ska vara alkoholfritt då
    Rekommenderas!

Svar på tråden Alkoholfri öl?