• Fredrik Al

Är du tatuerad?

Miami Ink och nykomlingarna LA och London Ink, har skapat en helt ny bild av tatuering. Till och med jag som alltid har varit helt emot tatueringar, har fått en helt ny syn på det. Vem vet en vacker dag kanske jag skaffar en, fyrtioårs kris eller så! Men har du en eller fler tatueringar, var och vad föreställer de? Länka gärna bilder om möjligt!{#lang_emotions_smile}

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du tatuerad?
  • Fredrik Al
    MikaTela skrev 2009-07-09 00:04:26 följande:
    Jag har en fjäril på min vänstra skuldra och i september ska jag gör en lite större gadd med två rankor och konturen på en fjäril till på över armen och axeln.Sen efter det ska jag göra mitt stjärnteckens symbol och så står det vädur på hebreiska bredvid. Och nån gång vill jag gadda in regnumret på min bil som "orsakade" min stora skada i foten längs med ett av mina större ärr, dels för att hylla bilen (den var skrot och många vart snopna över att jag överlevde och ännu mer att jag klarade mig undan med bara en skadad fot).Sen är jag sugen att tatuera in fot-/handavtryck + namn på kommande barn, vet bara inte än. Iom jag vill ha 2-3 barn så behövs ett ställe där några liknande får plats på ett trevligt vis.Alla mina tatueringar är egen ritade, jag gillar inte att plagiera och tycker det får lite egen stil om man ritar själv och/eller låter nån rita det speciellt åt en.
    Du har många planer du{#lang_emotions_wink}, blir nog en intressant blandning när du är klar!
  • MikaTela

Fredrik Al skrev 2009-07-09 18:43:04 följande:

Du har många planer du, blir nog en intressant blandning när du är klar!
    Många planer, men över lååång tid!
    Jag är noga med att vara säker på tatuteringen jag ska göra innan jag gör den, tills jag är säker ligger det bara i planerarstadiet. :p
  • Fredrik Al

Någon som inte har en historia bakom sin tauering?{#lang_emotions_wink} Bara gjort en sådär för att vara lite cool, eller för att du tycker det är snyggt!

• qwerty123

Fredrik Al skrev 2009-07-12 17:05:41 följande:

Någon som inte har en historia bakom sin tauering? Bara gjort en sådär för att vara lite cool, eller för att du tycker det är snyggt!
    Ja!
    Enda som betyder något är väll sonens namn+personnummer (format som en stjärna, euhm svårt att förklara), samt frugans namn.

Resterande 20-nånting är bara för att det är så sjukt jävla koolt med gaddar! ;)
  • Fredrik Al
    qwerty123 skrev 2009-07-12 20:07:28 följande:
    Fredrik Al skrev 2009-07-12 17:05:41 följande: Ja!Enda som betyder något är väll sonens namn+personnummer (format som en stjärna, euhm svårt att förklara), samt frugans namn.Resterande 20-nånting är bara för att det är så sjukt jävla koolt med gaddar! ;)
    Kul med en som sticker ut i mängden!
  • Bobby77

Min har ingen historia mer än att den står för något positivt för mig då. Min kille har flera å de står inte för något särskilt mer än att de är snygga å coola

• Fredrik Al
    Bobby77 skrev 2009-07-12 22:34:55 följande:
    Min har ingen historia mer än att den står för något positivt för mig då. Min kille har flera å de står inte för något särskilt mer än att de är snygga å coola
    Kul, nä men det är klart, att de flesta kanske tatuerar sig för en livshändelse, som påverkat dem djupt. Men det är kul med några som tatuerat sig utan direkt anledning.{#lang_emotions_smile}
  • Bobby77

Men tänk alla som har många tatueringar över hela kroppen.. Inte tror jag varenda en är gjord efter en livshändelse! Njaaa jag tror de flesta tatueringar är gjorda för de gillar dem bara. Men självklart många som har en "bakrund" också

• jag vill också

Jag har två, en ros på ankeln, tänkte inte så mycket på varför jag gjorde den först, tyckte bara att den var snygg, men strax efter fick jag reda på att jag inte borde jobba som florist (utbildningen jag gick under den tiden) så den har blivit som ett märke för min dröm som antagligen aldrig kommer att gå i uppfyllelse. Låter kanske sorgligt, men känns bra.

Den andra är tre hjärtan fram vid troskanten som står för mina tre stora förhållanden. Det är dessa förhållanden som har gjort mig till den jag är idag. Är dessutom fortfarande kompis med mina två ex och de vet om att jag alltid kommer älska dem. Den tredje ska jag gifta mig med nästa år.

Har en tredje som jag ska göra efter mitt bröllop (vill inte göra den innan) och det är ett märke från ett tv-spel som jag fastnade för (både märket och spelet). Älskar märket och längtar. Sen vill jag nog skriva in namnen på barnen när det är dags för det, men det dröjer nog ett par år.

• Spikie
    Någon som inte har en historia bakom sin tauering? Bara gjort en sådär för att vara lite cool, eller för att du tycker det är snyggt!
    Jag tatuera in 3 "godisar" på benet för nån dag sedan.
    i 2 av dem är det en döskalle också
    Hittade dom i en tatueringstidning och dem gjorde jag bara för att dom var coola.
    Och dom hamnade på benet eftersom det är en av dom ställena jag KAN tatuera mej själv på
    Sällan jag kommer mej till en tattoo studio...så jag får göra mina egna.

(lägger in bild i mitt galleri, i mappen "mina verk")
    Det är väääldigt nygjord på bilden.
  • silverhjärta

Jag har en tatuering. Mina barns namn strax nedanför nacken. Ville ha en minnestatuering efter att vi förlorade första men bestämde mig för att bara skriva namnet. Och lillasyster fick också vara med. Finns bild i galleriet.

• Samsmamma

Min man har en tiger på högra skuldran som liksom river sig ur huden, om du förstår. Han har även en puma på vänster överarm. Ingen historia där bakom, förutom att han gillar stora kattdjur.

Själv har jag en röd orkidé på höger överarm men den har absolut en historia bakom, MEN det var också ett estetiskt val såklart.
  • gosmamman

Jag har 2 tatueringar nu, ett fotavtryck fr min dotter när hon var bebis (har nu 2 barn så en till sån ska det bli) + namnet brevid foten den sitter på min skuldra.

På ryggrade i svanken har jag 2 indianfjädrar som var en dumgrej jag gjorde när jag var 17 år, men den är iaf fin så den får representera den tiden av mitt liv som jag festade, knullade och var oansvarig {#lang_emotions_wink}.

Men fler ska det bli, en till fot som sagt. Sen vill jag skriva VOLBEAT på insidan av min överarm och dom två kommer nog att bli av nu i sommar. Och i framtiden, en liten dröm sådär är att tatuera en bild av {#lang_emotions_heart}Michael Paulsen{#lang_emotions_heart}  på en arm eller ett ben, vi får se

• Waiai

Synd att Miami, L.A. och London Ink ska behöva visas för att folk ska börja gilla tatueringar. Nu vill vi tatuerare inte ha tatueringar alls bara för det! Haha! Skämtåsido!

Jag lät min pappa göra min första tatuering på mig, jag var då 13 år. Min pappa och faster hade studio ihop då för 12 år sedan.
    På senare år har jag själv tatuerat och jobbat på studio. Inte längre p.g.a ryggen. Så i dagens läge har jag tatueringar lite här och där :D
    Det är nog det bästa jobbet jag någonsin haft =)

Svar på tråden Är du tatuerad?