Inlägg från: Sandra johansson 85 |Visa alla inlägg
  • Sandra johansson 85

Hjälp! Barnkläderna är mögliga!

Tog upp en kartong ur källarförådet med barnkläder, sängkläder o lite smått o gott som jag har ärvt av min syster. Allt luktar unket och mögligt. Endel kläder syntes oxå fläckar på.
    Måste jag nu slänga allt eller går det att få bort lukt, fläckar o mögelsporer?
    Vill ju inte att min bebis ska ligga i och ha på sig grejer som inte är "rena".
    Snälla hjälp mig!!

• Svar på tråden Hjälp! Barnkläderna är mögliga!
  • Sandra johansson 85

Jo, visst är det kul att köpa nytt, men tyvärr så är det pengar det handlar om oxå. :( Jag köpte jättefint sett med bebiskläder när jag var gravid tidigare och fick missfall och dom skulle jag gärna vilja ha nu...

• Sandra johansson 85

Allt låg ju i samma kartong. Så det sitter väl mögelsporer på allt? (därav lukten?) Eller räcker det att slänga det som fortfarande är mögligt efter tvätt?

• Sandra johansson 85

Har tvättat allt. O det verkar inte lukta nu. Är det borta då? Eller måste jag slänga?

• Sandra johansson 85

Har gått igenom allt. Kollat efter mögelprickar o luktat. Slängde allt med minsta prick på. Nu kör vi en omgång tvätt till... Så hoppas jag att det inte är nån fara sen! Tack för hjälpen. Ska för säkerhets skull ringa Via direkt imorgon o fråga. Dom borde väl kunna veta sånt.

Svar på tråden Hjälp! Barnkläderna är mögliga!