• smurf52

Så jävla kräsen med namn.....

Svårt att filura ut namn till h*n i magen, för att jag är så kräsen. Många namn är fina men känns inte som dom "duger". Hade lika stort problem när jag väntade sonen men tillslut bestämmdes det att han heter Eddie.
    Vill ni hjälpa mig komma på namn som:

* Inte rimmar på något dumt.

* Kan uttalas på samma sätt på engelska. (Ska också vara lätt att uttala på svenska utan komplicationer)

* Inga associationer till överkända sagofigurer/böcker osv.

* Inga namn som har samma betydelser som annat (Tindra, Glittra, Sten, Stig, Saga)

* 4-7 Bokstäver.

* Vill helst inte att det ska gå att ge smeknamn - Ni vet Christian, blir gärna chrille - Isabella blir ofta Bella.

* Inga namn som går att ge både killar och tjejer. T.ex Kim

Snälla ge mig lite förslag.......

• Svar på tråden Så jävla kräsen med namn.....
  • Pormoicheia

Lemmy
    Ozzy
    Sandra
    Benny
    Bonnie
    Clyde
    Betty
    Veronica

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Angel 1982

Elisa, Elise, Nicole, Julia, Jasmine, Celine, Rebecca, Elina, Melina, Sascha,Nelly.

Elias, Noel, Léon, Kevin, Kian, Jamie, Thimmy, Philip.

• stekis

Ska namedroppa Ewert för min man som kommer hem snart. Vet själv inte vad jag tycker.

• Frila2

Jag gillar min dotters namn Siri. Trodde att det var ett namn som var svårt att säga utomlands men såg att de pratade om någon med det namnet i en amerikansk serie.
    Det rimmar inte på något (vad jag vet), går att uttala på engelska, är kort mm.

For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Pigeon

Lydia heter min dotter, det uttalas nästan likadant på Engelska ("Lyddia" uttalas det på engelska, och "Lyydia" på svenska, typ...).

Adam heter min son, samma sak där, uttalas "Addam" på engelska och "AAdam" på svenska....

• Pormoicheia

Lenore
    Thelma

Apprentice Moraltant *back in action*
Svar på tråden Så jävla kräsen med namn.....