• Lycka78

Ni som fått dålig hy under graviditeten; blev det pojk eller flicka???

Ja, som sagt. Skrocken säger ju att dålig hy = flicka, men det där med skrock och skrönor har jag nog så gott som slutat tro på vid det här laget... Men trots allt så är det kul att spekulera Så ni som fått försämrad hy under graviditeten (som ju enbart beror på hormonerna, I know...l) vad blev resultatet? En liten pojk eller en liten tös?

• Svar på tråden Ni som fått dålig hy under graviditeten; blev det pojk eller flicka???
  • Thelle

Två graviditeter med fruktansvärd och dålig hy. Det resulterade i två flickor!

• Lycka78

Oj då, kära någon; får nog börja tro på skrock igen Jag har en pojk och en flicka och första graviditeten fick jag jättedålig hy, kände mig ful och håglös, andra graviditeten som resulterade i en liten pojk fick jag ingen försämring av hyn och nu med tredje har jag pormaskar och finnar överallt hela tiden - blir galen!!!!! Får väl se om det är en liten flicka till då

• Pysselgalningen

fin hy första gången = flicka
    andra gången resulterade i rejäl acne/rosacea utslag = flicka....

• Littlestar83

Jag fick jättefin hy under graviditeten och fick en pojke... Hör inte hit...för du frågade ju tvärtom...men skrev iaf!! Hihi!!

Jag hade inte en enda finne på 9 månader o inga blipper eller nått i ansiktet... jättelen som en barnstjärt... hihi!!

• Lycka78

Hm... Finns det ngn vetenskap bakom detta kanske..? Ngt med hormonhalten månne...? Fler inlägg så får vi se om det kan bli något vetenskaplig av detta

• Lycka78

Littlestar83: Intressant! För just så var det när jag väntade min pojke

• LittleMee

Fick massa finnar= Pojke

• guppyn

Svarar inte heller på din fråga men jag hade inte en finne under hela graviditeten och så fint hår också och jag fick en prins. Nu är finnarna på plats igen Nämnde till min bm att jag hade så fin hud när jag var gravid men hon trodde att det berodde på att jag var noga med vitamintabletterna. Men jag kan tänka mig att många som väntar flickor och har dålig hud också varit duktig med vitaminerna.

Svar på tråden Ni som fått dålig hy under graviditeten; blev det pojk eller flicka???