Tror någon matar min katt!!
Misstänker att någon matar min katt siri.
Siri älskar att vara ute, när det är sommar så är hon ute dygnerna runt, men hon brukar alltid komma hem titt som tätt för att äta. Jag flyttade något hus bort för ca en månad sedan och det var då det började, men Siri vet vart jag bor hon hittar hit, men hon kommer inte, idag ropade jag in henne här på kvällen då hon vart ute sen i förrgår, hon smakade lite på maten sen va det inge mer, sen ville hon ut igen. Och en katt som vart ute sen i förrgår bör vara väldigt hungrig.. VAd ska jag göra? Tänkte skriva en insändare i våran gratis tidning som alla får men vet inte vad jag ska skriva mer än att det inte är okej att mata andras katter. Siri har även halsband och det visar ju tydligt att hon ägs av någon.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 14:38
Fick veta att det var/är min förra granne som matar henne, dom har ingen katt själv och vill inte ha något ansvar över Siri, dom tycker bara om att ha henne där, så dom köper hem mat åt henne, hon får ej vara inne på nätterna hos dom. Pga allt det här så hatar Siri att vara hemma och hon hatar vår andra katt som hon har växt upp med, dom har blivit som okända för varandra. Med tanke på att Siri hatar att vara här hemma nu, utan bara vill vara där borta och hon inte får vara inne på nätterna och det börjar bli kyligt så har jag bestämt att jag måste försöka omplacera henne. Känns tråkigt att det var tvunget att bli såhär, men jag kan inte tvinga henne att vara hemma, hon blir bara aggressiv då och jag kan inte heller tvinga "matarna" att ta över henne och där med låta henne vara inne på nätterna.. Jag ser tyvär inget annat val än att helt enkelt släppa taget om henne. Tycker bara att det är så tråkigt att dom köper hem mat åt henne och allt men inte vill ha henne fullt ut