Inlägg från: Virriga familjen |Visa alla inlägg
  • Virriga familjen

Ellos sofföverdrag?

Funkar ellos sofföverdrag på alla soffor? Fattar inte hur man ska kunna se om de passar... Har nämligen svarta skinnsoffor som jag kräks på, men de är så sköna. Så jag tänkte att ett sånt där sofföverdrag kanske skulle vara något. Någon som provat dessa?

• Svar på tråden Ellos sofföverdrag?
  • Virriga familjen

Det är inget fel på våra soffor, de rengörs flera gånger i månaden och är rätt nya. Det är just bara att de är svarta som jag inte gillar. Det var sombon som fick bestämma färgen.

Sofföverdragen verkar inte hanågra synliga resår vad jag kan se och de ser nästan ut som en IKEA soffa. Bild här www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

Tycker nog att en svart skinnsoffa kan vara mer white trash.

• Virriga familjen

Hela vårt hem går i lantlig ljus stil med basfärger som vitt, beige och ljusgrå. Så de där svarta skinnsofforna ser verkligen malplacerade ut och bara hemska.

Skinnsoffor passar bättre i modern inredning kan jag tycka, men smaken är ju som baken. Drömmen är ljusa stora tygsoffor i diskret mönster.

• Virriga familjen

Det är ju just det här med måtten. Det finns ju inga fullständiga mått. Jag skulle tippa på att våra soffor är för höga så det inte räcker till. Hm, får kanske försöka stå ut med våra hemska soffor ett tag till.

Svar på tråden Ellos sofföverdrag?