Inlägg från: sasssyy |Visa alla inlägg
  • sasssyy

Ellos sofföverdrag?

min mamma hade dille på de där... de funkar på de flesta soffor eftersom de är oerhört töjbara... och fruktansvärt fula...

Ser inte klokt ut i min smak *S* Någon här skulle säkert kalla det för white trash och nää.. jag tycker det är riktigt fult.. Nu finns det visst en del som är lite snyggare mönster och färger, men hela modellen med infällda resår här och där (för att passa sofforna) gör att jag hellre skulle sitta i en sliten skinnsoffa faktiskt.. men det är DITT hem och DITT val och ja de passar med största säkerhet.
    Annars är det ju bara att skicka tillbaka dem.

Har du annars testat med läderrengöring och färgad "polish" finns på de flesta möbelaffärer.. först så rengör man soffan rejält med en smörja, sen putsar man upp soffan, antingen med en ofärgad smörja eller en som färgar lite, bra om man har en soffa där färgen är bortsliten på sina ställen.

Jag putsar och gör ren våra soffor 1-2 ggr /år och de håller bättre då också, vi har en gammal (säkert 25 år) hemma och en i samma ålder på landet och de ser ut som nya efter en puts( en puts på en trea plus fåtölj tar runt en timma-en och en halv beroende på hur nitisk man är)

• sasssyy

vi har nog väääldigt olika smak du och jag *S* jag tycker att en svart skinnsoffa kan vara väldigt mycket klass, beroende på vad man har i övrigt för möbler.

Det sofföverdraget är INGET jag skulle köpa, men jag tror absolut det passar.

• sasssyy

ljusa soffor är snyggt... men helt omöjligt i mitt hushåll med mig som alltid spiller och kladdar, mer än vad 4-åringen gör, en katt och en kille i rullstol... men det är snyggt..

Kan förstå att skinnsofforna känns felplacerade.. de passar ju bättre in i antingen modern stil eller mer rustik och rejäl MÖRK inredning.

Svar på tråden Ellos sofföverdrag?