"Olydig" 15-åring
Jag måste få skriva ner lite vad som precis hänt i min lilla familj. Vi är 5 personer, en 19-årig tjej, en 18-åring kille,en 15-årig tjej, min man och jag. De senaste dagarna har 15-åringen betett sej mycket illa. Hon gapar, skriker, skäller ut syskonen och oss. Hon är allmänt otrevlig. Pga det tyckte min man och jag att hon inte fick sova hos en kompis utan skulle vara hem en viss tid 23.00. Hon sa att det kunde vi glömma. Hon kom dock hem för att hämta nattgrejor och då hindrade vi henne från att lämna lägenheten. Vi fick använda våld för hon blev precis tokig. Sen kallade hon mig den ena värre än det andra och försökte även slå mig men min son gick emellan. Nu säger säkert de flesta att detta är ett normalt beteende men det kan jag inte tycka när man till och med är beredd på att slåss. Min man och jag har aldrig slagit någon av barnen utan ser det som ett misslyckande om man måste slå. Jag mår mycket dåligt av detta. Vet inte vad jag ska göra eller tänka för att komma över detta. Att jag har misslyckats som mor är det ingen som behöver tala om, det vet jag redan.