Santorini Grekland?
Hej!
Har precis bokat en resa till Santorini Grekland i augusti och skulle vilja höra lite om ön. Någon som varit där? Vad tyckte ni?
jennie
Hej!
Har precis bokat en resa till Santorini Grekland i augusti och skulle vilja höra lite om ön. Någon som varit där? Vad tyckte ni?
jennie
*skriver för att jag åxå vill veta*
Ingen som varit där?
var där för 10 år sen och gillade ön, romantisk och lugn och det var lite hålligång dock, men mysigt. Det har säkert förändras sen dess.
helt underbar ö.. inget för små barn.. men är det vuxna så kanon.. jätte mysig
*noterar*
...inte för barn.
Bra.
Santorini är inte min favoritö. Kamari och Perissa är bara för turister, inget genuint. Lite slitet.
På andra sidan ön ligger Fira och Oia med en fantastisk utsikt och arkitektur, fast där finns inga lättillgängliga stränder. Bra för en utflykt, men att inte bo i en vecka.
Ett tips är att ta en taxi till "Santo Wines", beställa in en bricka med deras viner för provsmakning och titta på solnedgången...............
När vi var där förra året så var det desutom ovanligt mycket kackerlackor. Alla hotellen sprutade varje kväll för att få bukt med dom. Visst har man sett några vid tidigare semestrar vid Medelhavet, men inte så många.
Hoppas jag inte skrämt dig nu
Vi tycker ju alla olika och många älskar ön.
Mina "grekiska favoritöar" är Lefkas, Samos, Naxos och Amorgos.
Hej!
Jag var där med min sambo för 6 år sedan på kärlekssemester. Vi bodde i Oia, som är platsen nr 1 på ön. Helt underbar och såå vackert. Satsa på ett bra hotell. Min dotter var också på samma plats med sin kille i Maj i år och hon tyckte lika. Om man dock hamnar att bo i Kamari så skiljer det sig inte från nån annan charterort alls.
I Oia finns det dock inte så bra stränder. Då lönar det sig att ta t.ex bussen till Fira och sen byta till den som går till Perissa (Perivolos?Minns inte riktigt vad den hette)beach som är en av de bättre. Men i Oia är det underbart att bar ligga vid poolen och titta ut över hela havet som ligger inunder vulkankanten som byn ligger på. Nattliv finns det inte heller att tala om, men massa restauranger uppe på takterasser så att man kan äta, dricka vin och beundra den berömda solnedgången där på kvällarna. Barnfamiljer kan du glömma, det är en vuxenplats, paradiset för par. Nu vet jag inte om du har färdigt hotell bokat, men annars kan du gå in på t.ex tripadvisor.com och se vilka hotell som är mest populära/bäst på platsen.
Om du beehöver mer info om hotell eller restauranger, säg till, så gräver jag fram vad de hette.