Santorini Grekland?
Hej!
Jag var där med min sambo för 6 år sedan på kärlekssemester. Vi bodde i Oia, som är platsen nr 1 på ön. Helt underbar och såå vackert. Satsa på ett bra hotell. Min dotter var också på samma plats med sin kille i Maj i år och hon tyckte lika. Om man dock hamnar att bo i Kamari så skiljer det sig inte från nån annan charterort alls.
I Oia finns det dock inte så bra stränder. Då lönar det sig att ta t.ex bussen till Fira och sen byta till den som går till Perissa (Perivolos?Minns inte riktigt vad den hette)beach som är en av de bättre. Men i Oia är det underbart att bar ligga vid poolen och titta ut över hela havet som ligger inunder vulkankanten som byn ligger på. Nattliv finns det inte heller att tala om, men massa restauranger uppe på takterasser så att man kan äta, dricka vin och beundra den berömda solnedgången där på kvällarna. Barnfamiljer kan du glömma, det är en vuxenplats, paradiset för par. Nu vet jag inte om du har färdigt hotell bokat, men annars kan du gå in på t.ex tripadvisor.com och se vilka hotell som är mest populära/bäst på platsen.
Om du beehöver mer info om hotell eller restauranger, säg till, så gräver jag fram vad de hette.