• Summerlove

Bra bok om barns utveckling 1 år och uppåt?

Jag är ute efter en bok om barns utveckling, tex olika faser de hamnar i, när de kanske börjar drömma mardrömmar osv.. Har en jättebra som heter "Växa och upptäcka världen" men den sträcker sig bara upp till 1 år... Så om nån vet någon annan bra bok från 1 år och uppåt vore jag supertacksam Tar gärna emot tips om andra bra "utvecklingsböcker"

• Svar på tråden Bra bok om barns utveckling 1 år och uppåt?
  • Summerlove

Hittade en bok som heter "stora boken om barn". Är det nån som har den och kan se hur pass detaljerade de kapitlen var som handlar om barns utveckling ålder 1-6 år?

• Safireee

Jag har "What to expect: the toddler years" (1-3 år) av bl a Eisenberg och den tycker jag är bra. Det är en riktig tegelsten som tar upp en mängd områden inom fysisk, psykisk och social utveckling månad för månad. Den är inte riktigt som "Växa och upptäcka världen" eftersom den inte går in på utvecklingsfaserna så specifikt, men det finns en hel del bra i boken!

• Summerlove

Okej, tack för tipset! Lite jobbigt om den är på engelska men om det står mkt intressant så kan det ju vara värt det

Svar på tråden Bra bok om barns utveckling 1 år och uppåt?