Min son har nu börjat gapa och äta lite gröt på kvällen (hurra!), efter att ha vägrat allt i över tre månader. Hoppas bara att det håller i sig. Han är nästan 10 månader nu och jag har hört att ganska många matstrejkare börjar äta i 10-månadersåldern, så jag hoppas det gäller för oss också.
mskitten: Det kan vara problematiskt på flera olika sätt att helamma i typ 9-10 månader. Det kan ju vara ganska påfrestande (aldrig få komma ifrån mer än ett par timmar), speciellt om de vägrar flaska så att man inte kan pumpa ur och låta någon annan ge om man tex ska iväg eller om man måste jobba (vilket jag egentligen måste pga ekonomiska skäl men inte kunnat göra pga amningen). Sedan kan man inte heller låta bli att oroa sig för att barnet aldrig ska börja äta annat än bröstmjölk, även om man försöker tänka positivt förstårs. Jag har dessutom en sambo som går hemma arbetslös och har all tid i världen att ta hand om sonen men jag kan alltså inte lämna honom till sambon längre stunder pga amningen. Dessutom går jag ner i vikt och får dagligen kommentarer om att jag är smal som en sticka. Jag var dessutom smal redan innan, nu är jag underviktig även om jag äter allt jag kommer över :-/ Det är iaf mina skäl till att jag kännt mig aningen stressad över sonens matstrejkande.