• Hanniz

Royale paj - någon som provat? Kolla in receptet - hjälp mig- LEILA BAKAR

I slutet av juli ska vi döpa vår lilla dotter och funderar på att göra någon tårta till festen.
    Det blir rätt många gäster och vill därför ha något som går att förbereda innan och som förstås smakar gott.

recept.nu/1.153130/leila_lindholm/kaka/agg_mejeri/barroyale

Såg receptet ovan igår på Leila bakar. Är det någon som provat det och kan berätta hur det smakar? Tips och ideér?

Visst ser den god ut?

Hoppas på lite svar och hjälp! :)

• Svar på tråden Royale paj - någon som provat? Kolla in receptet - hjälp mig- LEILA BAKAR
  • Hanniz

Spännande!

tycker den verkar jättegod. Leila pratade också om att den kunde göras i förväg och frysas ogräddad, det är ju perfekt!

Någon?

• Queequeg

Jag brukar göra det ibland speciellt under bär och fruktsäsongen är här.

Det brukar vara väldigt uppskattat

Man kan ju i princip använda vilka bär eller frukter som helst i sin royal:

varianterna som brukar vara mest uppskattade som jag gör är nog först plommon, sen björnbär, eller blandade bär som hallon, björnbär blåbärefter det kommer päron. Har även gjort på nekatriner som var väldigt god och uppskattat

• mrsIce

Jag har gjort den och gillade den inte! Usch å fy! Minns dock inte vad jag hade för bär, men för min del spelade det nog inte någon roll, kommer inte göra den igen.

Skall kanske tillägga att min svägerska tyckte den var supergod, så smaken är ju olika...

• 2 små prinsessor
    mrsIce skrev 2009-07-07 13:50:49 följande:
    Jag har gjort den och gillade den inte! Usch å fy! Minns dock inte vad jag hade för bär, men för min del spelade det nog inte någon roll, kommer inte göra den igen. Skall kanske tillägga att min svägerska tyckte den var supergod, så smaken är ju olika...
    Vad var det du inte gillade?
Svar på tråden Royale paj - någon som provat? Kolla in receptet - hjälp mig- LEILA BAKAR