• LillaÄrtan

Dvd-hylla/förvaring, Hjäääälp!

Nu har jag & min sambo bott ihop i 2 år. Och jag håller på att bli vansinnig!!
    Han samlar på dvdfilmer i alla de slag. Men dem ligger överallt för vi har fortfarande efter 2 år inte hittat en smart & bra.. och snygg Dvd förvaring. Och dem får aaabsolut inte gömmas undan heller, utan ska vara framme helt enkelt. *Sucka*
    Kikat Ikea, men hittar inget där. Finns faktiskt inte så många ställen som säljer sånna saker.. hmm.

Har någon ngt tips va tusan man kan göra för att få ordning på filmerna?
    Har föreslagit att köpa några "Lack-hyllor" från Ikea, men icke sa nicke... Det duger inte, för dem har inget sidoskydd så filmerna står bra.
    Funderar nu på att göra ett hemmabygge... men vet inte HUR!

Hjäääälp, jag blir tokig... Om jag nu inte efter 2 år redan blitt de

• Svar på tråden Dvd-hylla/förvaring, Hjäääälp!
  • LillaÄrtan

*Låter förvirrad*

Nattinatt!

• MissGullviva

Jag förstår dig... vi hade våra filmer överallt och ingenstans tidigare... men hittade faktiskt billiga hyllor på Clas Olsson som vi är nöjda med... Det är pelare som står på golvet och där det får plats ca 50 dvd:er i varje... varje film har ett eget fack, så allt rasar inte bara för att man ska ta ut en film... å det är lätt att hitta sina filmer nu...
    Så gjorde vi... hoppas ni hittar en bra lösning för er! Lycka till!

• Skrutteruttan

Hej! Vi samlar också på DVD-filmer. Vi har köpt IKEAS Benno i björk. Dessa har vi både filmer och cd-skivor i. Jag tycker att det är rätt snyggt, enkelt att bara fylla på med hyllor hela tiden...

• Isfjord

IKEA Billy, den som är grundast på djupet. Finns sedan i olika bredder. En kompis har en vägg med sådan hyllor fylla med DVD. Jag förvarar mina i väskor från IKEA, man ser dem inte men de ligger damfritt

• LillaÄrtan

haha Tack alla för era tips!

Har tyvärr Lite långt till Ikea... Och frakten går på en ja... 500-600:- om man ska beställa nått därifrån, skittrist! Men jag får vara händig helyt enkelt

• väntar o längtar

Jag skulle satsa på någon form av skåp med dörrar - glasdörrar då så att sambon din ser filmerna hela tiden.

Eller varför inte en hylla modell Pilaster? Då kan man ju lägga filmerna på varandra, men det blir inte så många i stöten. Det finns Pilasterkopior nästan på varje möblevaruhus utom Ikea.

• väntar o längtar

Fördelen med typ Pilaster och lägga filmerna är ju att det är mycket enklare att läsa titeln.

• Nattisen87

vi ska bygga en själva när vi flyttat..
    Känns bäst så..
    sen fick vi en hylla av en bekant te både mig å sambon, men d räcker inte så d blir te å byaa en själv
    ett bra tips iaf

• Cuthalion

Jag säger som LillaÄrtan:

Pilaster?

Svar på tråden Dvd-hylla/förvaring, Hjäääälp!