• Therese Gustafsson

"Klump" i halsen....

Jag är i vecka 28 och har haft en klump i halsen några dagar nu. Den där klumpen finns ju inte där egentligen, det bara känns så. Vissa stunder så kan jag knappt svälja och vissa stunder känns det inget alls.
    Någon mer än jag som haft detta problem? Känner mig inte sjuk för övrigt så jag antar att det har med graviditeten att göra.

• Svar på tråden "Klump" i halsen....
  • BubbelBoom

Jag har med känt en klump i halsen, nästan så att jag ska spy men ändå inte.. Har ingen aning om vad det är. Kanske halsbränna. Men på mig bränns det inte precis.. Är i vecka 25 och har ingen aning om det har med graviditeten att göra.

• Therese Gustafsson

Vad skönt att höra att det inte bara är jag som har detta problemet... Jag ska till MVC på måndag så då ska jag fråga vad det kan vara för något.

• Ceciliaaa

Jag har haft liknande, känns som en köttbulle sitter fast vid struphuvudet ungefär.
    Eller en luftboll eller ja jag vet inte hur jag ska förklara :P

Är i v 15 nu och det kommer och går då och då :S

• j och c

har det oxå så stundtals, ofta när jag ligger halvsittandes och har ätit mycket, ibla nd får jag sura uppstötningar oxå...magmunen påverkas ju av hormonerna så jag antar att det är det...och min livmoder trycker mot magsäclen, jag är i v 29+1 så magen börjar bli stor nu...

• Knubbe12

Har oxå haft klumpkänsla i halsen i några månaders tid. Har genomgått flera olika undersökningar, men de hittade inget. Svaret jag fick var att en sådan klumpkänsla brukar framkallas av stress och oro...

• Valkyrian1

Den kan komma av stress och oro, men kan oxå beror på sköldkörteln fick jag höra av läkaren.

• sailajohanna

Jag tippar på halsbränna, så känns det för mig iallafall. Ta novalucol eller liknande! Hoppas det löser sig!

• meya

Jag hade det ett tag, och kan känna så även nu när jag ätit mycket fet mat eller choklad Det är tydligen magsyra... (halsbränna)
    För mig hjälper flytande Gaviscon. Jag har en flaska lite här och var. Den bredvid sängen är flitigt använd, för rätt som det är så vaknar jag mitt i natten och har svårt att andas pga halsbrännan...

• Lilly Li

Hade med det tidigare i graviditeten, kunde göra jätteont... Fick dock aldrig ett bra svar på varför, men vi verkar ju vara fler som upplevt det så det är förmodligen inga konstigheter...

Svar på tråden "Klump" i halsen....