• Jeanette89

mycket skit

Har fått så mycket elaka kommentarer på andra forum bara för jag är ung mamma.. De drar alla över en kam och fäller elaka kommentarer som att alla unga föräldrar bara klagar över hur jobbigt det är och bara skjuter över ansvaret på andra.
    Blir så less på det för jag har aldrig klagat över att det ska vara jobbigt, inte ens när min son hade kollik!!
    Varför blir bara vi unga anklagade för att tröttna på våra barn, kan inte äldre också göra det??
    Jag har aldrig ångrat min son och kan aldrig tröttna på honom, inte ens nu när han är i trotsåldern.

Vad tycker ni, har inte ni också fått mycket skit utan att förtjäna det?
    Andra bara hoppar på en när de ser att man är ung förälder och fäller elaka kommenarer som man inte förtjänar.

• Svar på tråden mycket skit
  • pussgurkan86

folk tittar på en när man är ute med barnvagnen men inget mer. jag ser inte som 22 år så det kan vara därför.

• Jeanette89
    pussgurkan86 skrev 2009-07-06 20:14:11 följande:
    folk tittar på en när man är ute med barnvagnen men inget mer. jag ser inte som 22 år så det kan vara därför.
    De fäller inga elaka kommentarer när jag är ute med min lillpojke, då tittar de bara konstigt på mig eller så ler de glatt.
    Men blir ofta påhoppad på internet, inte just här men på andra sidor är folk som gamar.
  • MammasSötnosar

jag är 22år , fick min son strax innan jag fyllde 19 men jag har aldrig fått några elaka kommentarer eller blickar ifrån folk, som tur är.
    dom har vart mer posetiva mot mig. kan bero på att sonen älskade att charma alla möjliga när han va liten, till skillnad från nu när han bara busar med folk ;P

• bellzan

Det spelar ingen roll hur gammal man är när man får barn, trött på all skrik kan man bli i alla fall utan att vara en dålig förälder! Man är inte mer än människa...
    Men bara för att man blir trött på gnäll, skrik, gråt eller va det nu kan vara så betyder det inte att man inte älskar sitt barn eller inte tar väl hand om den.
    Folk är duktiga på att dömma andra, men dom glömmer att sköta sig själva. Det är sånna människor man ska strunta i.
    För du vet ju bäst själv hur du är, om du är trött på din son eller inte, osv osv. Det är det som räknas =)
    Tycker du ska stå på dig, och du ska vara riktigt stolt att du klarar detta stora ansvar för en annan människa :)

Tro mig.. jag känner en tjej på 31 år, som inte kan ta hand om sin son. Jag skötte det bättre än hon.. jag var 13 år när han föddes :-S
    Helt sjukt! ;o

• mikipiki

Jag har aldrig, observera ALDRG fått konstiga blickar på mig för att jag är ung förälder, snarare tvärtom, folk har varit väldigt nyfikna, frågvisa och vänliga. Samt att många har erbjudit mig hjälp, konstigt att alla andra stöter på såna stroppiga kommentarer...

Dock så tror jag att man får dom åsikter man letar efter, dvs unga föräldrar är dåliga föräldrar, bryr man sig inte och kör sitt eget race så slipper man nog!

• lunkentuss
    mikipiki skrev 2009-08-18 17:27:12 följande:
    Dock så tror jag att man får dom åsikter man letar efter, dvs unga föräldrar är dåliga föräldrar, bryr man sig inte och kör sitt eget race så slipper man nog!
    Vet du, det tror jag med Jag ser mig inte som en ung mamma, har inte placerat mig i det "facket" helt enkelt. Även om jag vet att jag räknas som en O jag har aldrig varit med om konstiga blickar elr elaka kommentarer. Folk har kollat när jag ammat, men det har med största sannorlikhet INTE med min ålder o göra
    Enda kommentarerna jag fått av tex bvc, tanter som ska titta på bebisen osv när man kommit in på ålder är att dom är IMPONERADE
  • lunkentuss

Sen har jag ju sett vad folk har för fördomar mot yngre mammor (och pappor). Men eftersom inget av det stämmer på mig så tar jag inte heller åt mig

• Levia
    Jeanette89 skrev 2009-07-06 20:39:29 följande:
    De fäller inga elaka kommentarer när jag är ute med min lillpojke, då tittar de bara konstigt på mig eller så ler de glatt.Men blir ofta påhoppad på internet, inte just här men på andra sidor är folk som gamar.
    På vilka sidor då?
  • Jeanette89
    Levia skrev 2009-08-18 21:37:26 följande:
    På vilka sidor då?
    På sidor för barn och ungdomar såsom lunarstorm...
  • Levia
    Jeanette89 skrev 2009-08-20 18:47:57 följande:
    På sidor för barn och ungdomar såsom lunarstorm...
    Vilka åldrar håller till på lunar?

Du är väl...20...är det skolbarn som kommenterar nåt då, eller?
  • popmorsa

Jag är ingen ung mamma, men jag kan bli skittrött på mitt barn vissa dagar. Har inget med ålder att göra!
    Försök att strunta i vad folk säger, du är ju den absolut bästa mamman till ditt barn

• Muchi83

Riktigt dålig stil att slänga ur sig kommentarer bara för att du är ung. Om inte annat kanske man hanterar det bättre när man är ung och har mycket kraft kvar =) Jag såg att du också bor i Uppsala. Tycker tusan att jag har sett dig någonstans.

• Jeanette89
    Muchi83 skrev 2009-08-20 19:03:24 följande:
    Riktigt dålig stil att slänga ur sig kommentarer bara för att du är ung. Om inte annat kanske man hanterar det bättre när man är ung och har mycket kraft kvar =) Jag såg att du också bor i Uppsala. Tycker tusan att jag har sett dig någonstans.
    Jag bor i Gottsunda och är inte utanför så himla mycket.. Men det är mycket möjligt att vi har setts någon gång.
  • cocos87

Här på familjeliv kan många vara ganska hårda mot unga mammor det har jag verkligen märkt! Men det skiter jag fullständigt i, jag vet att jag är en bra mamma så då får väl alla andra tro vad fan dom vill!!

Svar på tråden mycket skit