Inlägg från: Agapi |Visa alla inlägg
  • Agapi

Alla vi som älskar julen

Oh vilken underbar tråd! Jag är oxå en STOOOR julälskare.

Fick en liten knäpp igår och låg och tittade på luciatåg och lyssnade på julsånger på youtube. Börja skriva en lista på bra julsånger som jag måste skaffa så jag kan bränna ihop en BRA julskiva. Tycker 99% av skivorna i affärerna är "fel", konstiga stämmor, ändrad melodi/temop, låtar man aldrig ens hört, eller klassiska engelska sånger översatta till svenska. Finns de någon som vet lite bra skivor med klassiska vertionerna?

Detta året är dessutom lite speciellt eftersom jag ska ta med min pojkvän (grek) till sverige för första gången, och vill ju att hans första svenska jul ska bli riktigt mysig och julig!

Nu ska jag sätta mej och läsa igenom hela tråden.

• Agapi

Oh är de kanske någon här som vet något riktigt bra luciatåg man kan gå och titta på i gbg?

• Agapi

Lite knasigt att jag hittade denna tråden samma dag som jag fick sånn himla jullängtan. Kan få de lite när som. Redan i februari ibland =P

Men så är jag en av dom som inte ALLS har någon stress eller panik över jul. ÄLSKAR allt från julklapps shopping, till pyntning och julbak. Ser enbart nöje i de. Men de e klart har man de väldigt jobbigt ekonomiskt så förstår jag att man mår dåligt över att inte kunna göra(eller kanske framförallt ge sina barn) den jul man skulle vilja.

Men så har jag en mamma som är lika julcrazy som mej. Så har väl fått de där ifrån. Där emot går pappa och stönar över hur jobbigt de är med jul (även om de verkligen märks hur mycke han myser på julaftonsmorron), trotts att hans enda "jul jobb" är att hänga med och köpa gran, och sen pynta de mesta av den dan innan.

Aja jag ÄLSKAR de iaf och kan inte vänta till första dec när jag "får" börja pynta och äta lussebullar.

Svar på tråden Alla vi som älskar julen