• Eisa

Har min son verkligen lockigt hår, eller?

Han har ganska långt hår, ner i nacken, och där skruvar det sig och krullar sig osv. Är det så på alla bebisar (han är 13 mån) eller är han verkligen lockig?

Min mamma (som är lockig) säger nämligen "åh, äntligen någon som ärvt mitt hår" men jag prosterar lite och säger "men äre inte bara bebiskrull då?" (vad nu det är)

Så, är alla småungar mer eller mindre lockiga, eller?

• Svar på tråden Har min son verkligen lockigt hår, eller?
  • Alfy85

Vår 18 mån kille har lockigt hår, men det är bara vacker. Iaf på honom =)

• Miniigirl

Min son är nu 2 år...hans hår började locka ig när det blev lite längre. vi har aldrig klippt honom,oc är rädd lockarna försvinner då...att det är såkallat bebiskrull:)...är ju så fint med lockarna...därför skjuter jag upp klippningen ju!!

• Tvåbarnsmorsan

Min 20 månaders dotter har lite lockigt bak i nacken och det krullar sig verkligen, får se om dom stannar eller försvinner!

• EliLeoMa

Många barns lockar brukar försvinna/ inte komma tillbaka efter första friseringen. (Min son hade aldrig lockar, så alla småbarn är inte lockiga). Däremot har han nu vid två års ålder börjat få lite självfall...

• Smulanflen

Min son på 13 mån är lockig i nacken. Krullar sig riktigt när han badat.
    Gulligt

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    EliLeoMa skrev 2009-07-06 21:16:56 följande:
    Många barns lockar brukar försvinna/ inte komma tillbaka efter första friseringen. (Min son hade aldrig lockar, så alla småbarn är inte lockiga). Däremot har han nu vid två års ålder börjat få lite självfall...
    Hoppas jag inte klippte bort hans fina lockar då Han är klippt många gångerna men inte kort frisyr som han fick nu till sommaren. Vill ju ha lockar igen på honom till hösten.
  • Miniigirl
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2009-07-06 23:07:18 följande:
    Hoppas jag inte klippte bort hans fina lockar då Han är klippt många gångerna men inte kort frisyr som han fick nu till sommaren. Vill ju ha lockar igen på honom till hösten.
    när du klippt honom lite, har lockarna stannat då?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Miniigirl skrev 2009-07-06 23:11:26 följande:
    när du klippt honom lite, har lockarna stannat då?
    Då har han blivit ännu lockigare. Och jätte lockig när håret är blött. Han blir 3år nu.
  • Klåfingerapa

Nej mina pojkar har verkligen spikrakt hår. 1½-åringens hår når ner till axlarna och är helt rakt. Funderar på att permanenta honom eftersom det är himla gulligt med lockar 

• Eisa
    Klåfingerapa skrev 2009-07-06 23:20:24 följande:
    Nej mina pojkar har verkligen spikrakt hår. 1½-åringens hår når ner till axlarna och är helt rakt. Funderar på att permanenta honom eftersom det är himla gulligt med lockar 
    Åh det är SÅ fint med långt hår på små pojkar. Jag tänker absolut spara ut håret på min son också. Fast hela släkten är emot det.
Svar på tråden Har min son verkligen lockigt hår, eller?