• Anonym

Ni med könsherpes - Jag behöver råd!

Jag har idag fått reda på att jag har könsherpes, känns sisådär... Men försöker tänka att det kunde ju faktiskt varit mycket värre! Det går ju trots allt att leva med... Men nu behöver jag lite råd av er andra som levt med detta ett tag.

Finns det någon receptfri salva man kan stryka på för att bedöva? Jag ammar fortfarande så det här med tabletter får vänta.

Ni som lever i förhållande, hur gör ni med sex och sånt när ni får utbrott? Och när ni inte har utbrott, måste ni skydda er då? Antagligen är ju sambon redan smittad men vill gärna veta hur ni gör.

Tar gärna emot alla tips och råd ni har!

• Svar på tråden Ni med könsherpes - Jag behöver råd!
  • Anonym

Jag brukar använda skavsårs plåster och zovirax zovirax så fort det sticks och plåster om det hinner bryta ut. Och ja det gör jag på museriet, inte läpparna man äter på för där får jag dem aldrig.  

• Anonym

Jag och min sambo undviker sex under de första besvärligaste dagarna,
    blåsorna brukar försvinna efter en vekca ca.

• Anonym

Anonym (Orolig!) skrev 2009-08-10 21:52:58 följande:

Jag har idag fått reda på att min sambo har herpes, känns si så där. Speciellt med tanke på att förra veckan hade jag ett litet sår i underlivet, kan han ha smittat mig redan?!Men när jag läser om andras förstagångs utbrott så är ju mitt inte ens likt det.Jag hade ett litet sår som gjorde ont endast när jag torkade mig efter toalettbesök.Jag blir bara så frustrerad när det är hans före detta flickvän som har smittat honom och det ska förstöra vårt samliv. Jag är kanske dömmande men jag har inte mycket erfarenhet av könssjukdomar och herpes. Känns som om allt varit lättade med klamydia som försvinner efter en antibiotika kur...
    Mina "skov" som jag får är ofta väldigt lindriga.. jag brukar få någon blåsa precis mellan vagina och anus (mellangården) och det svidaer lite när jag kissar och torkar mig.. Så jag har inte heller haft något jätteproblem med mina blåsor.
    Däremot får min sambo alltid typ 10 små,små blåsor på skaftet som svider jättemycket och de brukar sitta i i ca 1,2 vecka.. så det är olika öfr alla..
Svar på tråden Ni med könsherpes - Jag behöver råd!