• Mistys Daisy

Löjligt? Men skulle kännas bra med tackkort!

Jag var på sjukhuset idag och blev skrapad, och jag vet att det är deras dagliga jobb och att dom inte kommer ihåg mig, men skulle vilja skicka ett tackkort ändå, för jag blev så enormt väl omhändertagen!!!

Men jag kommer ju inte ihåg namnet på en kotte, vart ju inte helt med hela tiden om man säger så...{#lang_emotions_undecided}

Blir det konstigt och luddigt med ett tackkort till avdelningen, eller hur skall man skriva?
    Eller ska jag lägga ner det?

• Svar på tråden Löjligt? Men skulle kännas bra med tackkort!
  • Tös

Följ ditt hjärta!

Skicka det till avdelningen. O vet du inte adressen eller så varför inte gå dit o lämna det. Du behöver ju inte säga något...bara lämna det på disken (receptionen).

• Namin

Antingen skriver du till avdelningen och tackar. Förhoppningsvis kommer kanske de berörda ihåg dig. Annars kan du väl begära ut din journal. Där borde väl finnas något namn på den som tog hand om dig... Det var det enda jag kunde komma på... Tror i alla fall de blir glada för ett tackkort så jag tycker absolut att du ska skicka!

• La Lola

Skriv typ "Tack för all hjälp - ingen nämnd o ingen glömd"

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bast

Jag jobbar själv på sjukhus, och jag kan tala om att tackkort alltid är oerhört uppskattade! Du behöver inte alls nämna någon vid namn, de som haft dig och gjort gott kommer att veta att det är dem du menar!
    Sen kan du avsluta med namn och sal, så att det är lättare att placera rätt ansikte på rätt tackort ifall det fanns fler med liknande namn som du.

• Mistys Daisy

Jag var ju på en våning och avdelning och sen var ju operationen på en annan våning...får skicka ett till varje våning då?

• Tant Groda

Tycker inte alls det är löjligt!

Ett tack betyder mycket för oss som jobbar i vården

• Miss Obsessive

Tycker det är en jättefin ide =) För några år sen var jag inne och opererade mitt knä och blev så himla bra omhändertagen av personalen både vid operationen och på uppvaket och ville skicka ett kort efteråt, men det blev tyvärr inte av. Duktig vårdpersonal förtjänar verkligen allt beröm för det fina jobb dom gör!

• Mistys Daisy

jag skickade till båda avdelningarna jag var på !

• Benet

Sätt in en ros i lokala tidningen!
    En insändare liksom

♥Wilmer -06 & Douglas -09♥ mina älskade killar
  • Anova

Låter jättebra tycker jag!! Jag har själv jobbat med sådana yrken där man blir otroligt glad av den lilla uppskattning man får.

Min farmor låg på en rehab-klinik förra hösten, jag kände inte ens hälften av personalen. Men jag skickade en stor fruktkorg (nyttigare än godis och fikabröd) med ett stort tackkort till all personal på avdelningen. Det känndes det enda rätta eftersom jag verkligen uppskattade vad de gjort för min farmor och för mig som anhörig.

• Mirris
    Benet skrev 2009-08-08 13:52:09 följande:
    Sätt in en ros i lokala tidningen!En insändare liksom
    Det gjorde jag när jag ramla på cykeln o krossade hela armbågen och blev inlagd o opererad.

Tackade för det fina rummet på avdelning XX, den snälla personalen som stod ut med mig, och den goda maten (minns inte hur jag fick till det.. men ungefär)

Avslutade med mitt namn o rummet jag låg på och vilken vecka. Bara hoppas att nån läste det.
  • Benet

Alltid är det nån som läser som känner nån som känner nån, hehe... Jag tycker det är ett perfekt sätt att tacka på, har gjort så många ggr. Fast sist blev det en tistel till mig själv

♥Wilmer -06 & Douglas -09♥ mina älskade killar
Svar på tråden Löjligt? Men skulle kännas bra med tackkort!