Inlägg från: malininorrköping |Visa alla inlägg
  • malininorrköping

Högfungerande autism

Koviktare skrev 2009-10-02 19:59:19 följande:
    Vår utredning startar på måndag. Min stora fasa nu är att vi inte får nån diagnos. Vad är det då för fel på honom tänker man då...
    Mina tankar exakt, hade ju första Bupmötet idag......orolig för båda alternativen
  • malininorrköping
    fulltilt skrev 2009-10-05 08:44:27 följande:
    Hej på er. De e skönt att kunna gå in här å läsa lite. Känns som att de äntligen finns ngn som förstår...Jag skulle gärna höra lite hur era mornar/dagar funkar? För oss börjar nämligen morgonen alltid vid halv sex å fullt tempo. Sonen vill ha frukost på en gång men vi har lyckats dra ut tiden lite nu sen han börjat kunna se på TV en liten stund, vilket var omöjligt innan. Men sen e tempot igång. Han springer runt hela morgonen, e på sin bror el ja kan inte ta sig för ngt alls. Om jag inte är med så att säga. Att få dricka en kaffe en sekund i fred är stört omöjligt. Jag e helt slut redan innan morgonen börjat. Ska de va såhär? ska man aldrig kunna få ta de lite lugnt på morgonen. Måste man ut å iväg för att de ska fungera....usch känner mig helt less. VI har som sagt ingen diagnos, sonen är inte 3år fyllda än. Jag har tagit kontakt m barnpsykolog så får vi se sen va som sker. De spelar dock ingen roll...han är ju den han är ändå...med el utan diagnos. Vår son är oxå i behov av vilopauser då å då. Han hämtar då sin napp å gosezebra å går undan. Han gör de då å då men sen e de igång igen. Han leker sällan utan de e mest att springa runt, skrika och vara allmänt aktiv. Han kan leka m bara med bilar. Då kör han lite grann men mest ställer dem på kö. Ja de som e så tufft e detta tempo. Jag har ont i magen varje morgon...behövde bara skriva av mig till förstående människor...kram på er.
    Känner igen detta, med ont i magen. Min son har ingen diagnos även om jag tror på as så vet man ju aldrig.....mornar och kvällar är kaos......han blirALDRIG färdig nånsin. Tjat och tjat och tjat
Svar på tråden Högfungerande autism