Hej! Har en son född november-07 och väntar nu andra barnet. Har en egen häst som jag medan jag väntade sonen hade medryttare till, och fick då lite hjälp, men annars red jag ungefär till v.30. Min häst är dock till åren och känns ganska trygg så, och vi gjorde verkligen inget avancerat mot slutet. När jag slutade rida fortsatte jag med stallsysselsättningarna som mockning och sånt ända tills samma vecka sonen föddes (står i kollektiv stall vilket innebär mockning/fodring o dyl åt ett flertal hästar en gång/vecka), och även longering, löshoppning etc. Efter förlossningen höll jag mig hemma två veckor ungefär innan jag återigen började jobba honom från marken, och även kom igång med stallsysslorna igen. Fem veckor efter förlossningen var jag uppe i sadeln igen, började lugnt men man var snabbt tillbaka i vanorna. Medan sonen var liten gick det kanon att ha honom med i stallet på dagarna, han sov och jag red/mockade eller vad man nu behövde göra, oc han är fortfarande med i stallet ibland. Nu väntar jag som sagt andra barnet och har ingen medryttare. Funderar väldigt på vad jag ska göra, för även om det gick kanonbra förra gången så skulle det på sätt och vis vara skönt att slippa "stressen" som det ändå blir att hästen behöver motioneras och stallet behöver skötas, och när man har två barn kommer det ju att bli ännu sämre med tid. Har inte bestämt mig, men visst tar det emot att sälja sin häst... Och om ni desstuom har en egen gård där allt måste skötas varje dag, så visst kan det bli jobbigt, men det beror ju också på hur mycket din sambo och även medryttare är beredda att ställa upp... Hur som helst så önskar jag dig lycka till, och jag tror att hur du än beslutar så kommer det bli jättebra i längden! Man har ju en grym förmåga att anpassa sig...! =)