• AnetteGunnarsson

Vilken potta med i vagnen?? Den från ikea?

Tjena!

Dottern har en stor potta från babybjörn hemma, www.babyland.se/pottstol-solgul_x_BB055160.aspx
    men jag vill ha en liten enkel potta som vi kan ha med i vagnen.

Först tänkte jag att man bara kunde ta med den lilla insatsen från hennes potta, men de kanske blir lite ostabilt?

Såg sedan på ikeas hemsida att dom har ju en jätte billig potta ju, men är det någon som vet hur hög och bred den är??? Om den får plats under vagnen liksom..
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30141225

Eller någon som har andra förslag? Kanske något helt annat hon kan kissa i? :)

Jag vet att det finns en ihopvikbar potta på tex babyland, men jag tycker den verkar lite dyr, och sedan vet jag inte hur lätt den går o fälla ut, om man har påsen i när den är ihopvikt..... :) Vill ju ha en snabb, o påsen ska redan sitta i, så man är förberedd :)
    www.babyland.se/resepotta-potette-plus-rosa_x_AV260013.aspx

Tack så mycket för svar! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 08:45

www.amvina.se/potette/potette.aspx
    Den ihopvikbara verkar ju väldigt bra, o man kan använda den som toasits också. Men det är priset jag grubblar över..
    Vill försöka hitta en billig :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 09:24
    Tack för svaren!

Jo vi har kört med att kissa på gräsmatta o sådant, men när vi är på stan tex där det inte finns närhet till toalett vill jag gärna ha med en potta.
    Jag själv gillar inte när hon måste kissa på gräsmatta o så, andra barn får göra det men.. vill gärna ha med potta :)

Kanske kör på den ihopvikbara iaf, bra att vanliga påsar funkar!!man kan ju även använda den på toaletten vilket jag tycker är bra också:)

Ska kika på den på ö&b först så får jag se sen.. :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 18:05
    Tack för svar!

Köpte ikea pottan, funkar jätte bra :)

• Svar på tråden Vilken potta med i vagnen?? Den från ikea?
  • Angelica30

Behöver du en potta med dig då?
    När mina tjejer slutade med blöjor på dagtid så fick vi antingen gå in i en affär och låna toan om dom vart kissnödiga, eller helt enkelt ställa oss bakom ett träd/buske och lätta på trycket

• Som snö

Hopfällbara är suverän. Perfekt att ha med sig överallt. Påsen monteras i förväg. (funkar med vanliga soppåsar, bara dom är vattentäta. Vi använder euroshoppers)
    Värd varenda krona!!!

• sarismaris

Jag har nyss köpt en "vanlig" enkel potta på ÖoB för 25 kr! Skulle tro att den går att ha med under vagnen. Skulle själv dock inte komma på tanken att gå å dra på en potta, utan göra som Angelica skrev; låna toa när det behövs eller helt enkelt kissa ute nånstans!

Towa 051125 & Ella 080413
  • AnetteGunnarsson

Tack för svaren!

Jo vi har kört med att kissa på gräsmatta o sådant, men när vi är på stan tex där det inte finns närhet till toalett vill jag gärna ha med en potta.
    Jag själv gillar inte när hon måste kissa på gräsmatta o så, andra barn får göra det men.. vill gärna ha med potta :)

Kanske kör på den ihopvikbara iaf, bra att vanliga påsar funkar!!man kan ju även använda den på toaletten vilket jag tycker är bra också:)

Ska kika på den på ö&b först så får jag se sen.. :)

• Som snö

"eller helt enkelt kissa ute nånstans"

Ja, för bajsnödiga blir dom ju aldrig. Och skulle dom bli det så är ju bajs, på tex lekplatsen så mysigt...

• Livali

Jag har en tvååring som snart blir tre. För några månader sedan köpte vi Potette resepotta och jag måste säja att det har förenklat livet oerhört! Det var svårt att sluta med blöjorna innan eftersom min dotter hade svårt att gå på andras toaletter + göra sina behov ute. Hon var skeptisk till pottan första gången men sedan har det inte varit några som helst problem. (Visst den kostar ganska mycket mer än 25-kronorspotta men för oss har det varit värt det alla gånger. Ang. refillpåsarna, vi har fuskat när de tagit slut, tagit vanliga soppåsar med papper som suger upp vätskan).

• ejja81

vi skal på semester å där kan det bli svårt å komma åt en toalett fort + att det kansek r svårt å komma till buskar å sånt med,,,så tar med en vanlig liten vit potta å har i korgen i vagnen som kris...

• Sawalee

Vi har resepottan. BÄSTA köpet!

Funkar ju som toasits också och vår grabb vill inte gå på offentliga toaletter innan, men när vi tog med resepottan så löste det problemet.

Lycka till1

• Sallie

www.pappaprylar.se finns polette resepotta för 199:- med fri frakt.
    Min son vill inte kissa på toan eller i blöjan när vi är ute och handlar sedan vi började potträna så vi ska nog köpa en polette. Det verkar ju smidigt att kunna ta med den när man är ute och flyger också.

Svar på tråden Vilken potta med i vagnen?? Den från ikea?