• India

Sjuk/Olycksfall/Livförsäkring

Hej,

Jag måste bara fråga er kunniga inom PCO en sak. Jag fick diagnosen för 3 år sedan och skulle nu teckna en försäkring(sjuk/olycksfall/liv) och skrev in detta i min hälsodeklaration. Nu fick jag tillbaka försäkringsbrevet och i det stod det att den gäller men med särskilda villkor.

"Försäkringen ger inte rätt till ersättning för PCOS samt följder av detta"

Min fråga är: vilka följder pratar de om? Vad innebär detta för mig? Om man hårddrar så kan ju till och med hjärt-kärlsjukdomar vara en fäljd av detta(lättare att vara överviktig samt svårt att gå ner i vikt...så vad menar de??)

Vill också skicka lite styrkekramar till er. Jag sitter nu, efter många missfall och inseminationer, gravid i v 33+2...Det kan gå att bli gravid så kämpa på...

Kram

• Svar på tråden Sjuk/Olycksfall/Livförsäkring
  • mullemuppan

Oj, vad intressant, funderar på detta jag också eftersom jag tänkte höja min livförsäkring och "åker på" en ny hälsodeklaration i och med det. Jag tänkte nog inte ta upp att jag har PCO eftersom min läkare var noga med att påpeka att det inte var en sjukdom utan ett tillstånd i kroppen. Jag äter heller inte några receptbelagda mediciner (Metformin) just nu eftersom jag är gravid. Men jag kanske tänker helt fel...
    Är det någon "expert" som vet vad som är rätt och fel i det här läget??

• LiselottePCOS

jag har aldrig behövst fylla i hälslodeklartion för försäkring, har hos Folksam. Kanske inte världens bästa försäkring (via fackförening).

Det finns fler försäkringsbolag vilket kan göra det värt besväret att höra av sig till olika och kolla med dem. Så kan man be att de förtdyliga vad de menar med följder av PCOS. Första gången jag läser om detta.

Svar på tråden Sjuk/Olycksfall/Livförsäkring