13-åring ute på kvällarna
Hej !
Hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna ?
Min dotter är 13 år och får vara ute till 21.30
Är jag för hård ?
Nyfiken på hur länge ni låter era barn få vara ute?
Hej !
Hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna ?
Min dotter är 13 år och får vara ute till 21.30
Är jag för hård ?
Nyfiken på hur länge ni låter era barn få vara ute?
hm, hur länge får hennes poalre vara ute? när jag var 13 så fick jag vara ute till kl 22:00. Märker man sedan att de blir bråpk om att polarna får minsann vara ute till 23 eller 00 så hadejag nog bjudit till lite. Men änsålänge så tycker jag itne att halv tio tio låter mycket rimligt!
nu fyller min dotter 13 snart...men hon är just inte ute alls?
men visst far hon till kompisar o cyklar hem o så. oftast kommer hon hem runt 21:30. men det sker liksom av sig självt ,vi har egentligen aldrig sagt nån speciell tid.
Tycker absolut inte du är hård. Varför BEHÖVER en 13-åring vara ute längre än så på kvällarna?
När våra tjejer har varit 13 så har vi haft 21 på vardagskvällar och 22 på helger. Sen om det är något speciellt som händer tex nån bio eller konsär de vill gå på så kan de få vara ute längre, men då är det sälskap hem eller att vi hämtar.
Varför ska man sätta nån specciel tid ? vad är skyllnaden om ungen är ute till 21:30 eller 23:00 ? Finns inte större chans att ngt ska hända kl 23:00 än 21:30!
Vi bor i ett bostadsområde som är i stan fast ändå utanför city, vi bor på 3:e våningen i ett hyreshus, jag tycker att min pojke snart 12 år ska vara hemma kl 20.00, om han vill sitta nere på gården så går det bra, eller vara precis utanför så går det också bra ungefär till 21...
Hans pappa bor ett radhussamhälle, det är lite annorlunda, där kan han springa ut och in...så jag tycker det är viss skillnad...
Jag vet ju inte hur ni bor men jag tycker att 21.30 verkar rimligt ändå, för ni kanske litar på henne och kanske är hon ansvarsfull och hör av sig med jämna mellanrum...
om jag hade en 13 åring så skulle jag nog inte vilja att h*n var ute längre än till 24.00 på helger kanske och 22.00 på vardagar och om de va nåt speciellt 1-2 inte 3:p fast så handlar det ju om vad h*n vill också men skulle inte gå med på vilken tid somhelst sen om h*n är hemma hos någon så är det en helt annan sak då skulle h*n få vara där hela natten om h*n vill
om jag hade en 13 åring så skulle jag nog inte vilja att h*n var ute längre än till 24.00 på helger kanske och 22.00 på vardagar och om de va nåt speciellt 1-2 inte 3:p fast så handlar det ju om vad h*n vill också men skulle inte gå med på vilken tid somhelst sen om h*n är hemma hos någon så är det en helt annan sak då skulle h*n få vara där hela natten om h*n vill