• repa

glömt mina järntabletter från v20 är i v25 nu farligt?

såg i min almenacka att jag skulle ha tagit järntabletter från v 20 enligt min BM som hon sa på inskrivningen i v12 (hade då bra järnvärde men hon sa att man brukar ta från v 20)
    är nu i v24+ å ska dit på måndag har jag gjort något dumt mot bebisen nu för att jag inte tagit dem eller får bebisen det som den behöver från mig å att det är jag som blir "drabbad" istället så som trötthet å så?
    blir orolig nu att bebisen inte fått det som den skulle!!!
    någon vänlig själ som vet ?

• Svar på tråden glömt mina järntabletter från v20 är i v25 nu farligt?
  • lummelina

jag tror inte att det kan hända så mycket....deet är ju inte alla som behöver äta järntabletter...och i värsta fall så kanske du måste ta järn via dropp....men dom kommer säkert att ta prover på dig eller så ber du BM att göra de så får du ju veta hur de ligger till...men jag tror inte att det är någon större fara...

• buffybus

nej e nog ingen fara... jag åt mina en stund sen sluta jag bara och nu e min son 17 mån och mår toppen bra

André ska bli storebror i Juli-09
  • Ölandstok

Det är nog ingen fara.. jag hade lite lågt värde å fick börja i v 24 men kan inte äta dom för jag blir tokdålig av järntabletterna.. å min BM sa igår då till mig att det inte är hela världen.. det är värre om jag blir dålig av dom för då kanske jag inte tar upp dom andra grejerna kroppen behöver..

jag hade nog väntat tills nästa bm-besök å kollat värdet då å sen kanske börja knapra.. =)

• Netha85

Du ska aldrig äta järntabletter innan testet visat att du lider av järnbrist.
    det blodprovet kommer du få lämna på v25besöket och du kan ändå ha så pass bra värden att du inte behöver ta järntabletter.
    Jag är i v30 och har inte tagit en enda järntablett hittills. Hoppas på att jag slipper det med.

• repa

oki
    tack för era svar...känns bara sååå dumt att säga till BM på måndag att jag glömt mina tabletter i 5 veckor...min förra grav så åt jag inga för mitt värde va så bra men hon tyckte att jag skulle äta denna gången????från ett bra test i v12...

• buffybus

men låt dem ta ett test så ser du om det behövs eller inte.. frågar hon om du fortf äter så säg att du sluta för du inte märkte skillnad.. det gjorde jag  

André ska bli storebror i Juli-09
  • ljuset

jag har slarvat som bara den med mina järntabletter.. men jag mår hur bra som helst. vissa perioder när jag varit rikmtigt trött några dagar att jag fått för mig och ta dem, men sen slutat igen..får mycket diarré och så av dem..därför jag slarvat så!

• Sessilou

Säkert ingen fara. jag började inte äta mina järntabletter förrän i v. 26 eller nåt.
    Mitt jänrvärde hade sjunkit från 148 till 125 ungefär.

Men fortsätt du att äta dem nu fram till bebben kommer, så ser du till att dina depåer inte tar slut.

Less is more=)
  • JackAnneli

Lugn, börja ta dem nu.
    Jag skulle tagit mina men jag fixade inte det riktigt så jag tog dem var fjäede dag och proven blev jätte bra sen slutade jag med dem i V 37 och efter det så va proverna ännu bättre, BM sa å vad du är duktig på att ta dina piller. Jo men vist är jag...:)

• Rimfrostliv

Jag tog inte en järntablett under min förra graviditet då mitt järnvärde var bra hela tiden. Du hade mått dåligt om du hade haft ett riktigt dåligt järnvärde! Är nu i vecka 32 med nästa o ingen järntablett denna ggn heller.. Lycka till!

Svar på tråden glömt mina järntabletter från v20 är i v25 nu farligt?