• pixiewings

Vi med PCO som jobbar på syskon..

Finns det fler här inne som kämpar på med syskon?

Här har jag just kört en omgång Pergo som inte fungerade så bra (slemhinnan reagerade negativt och det släppte för många ägg) så nu får vi köra på egen hand över sommaren och ska börja med sprutor till hösten.

Sonen kom på egen hand men det kanske var en lyckoträff

Sebastian 080301 www.pixiewing.blogg.se
  • Svar på tråden Vi med PCO som jobbar på syskon..
  • Lovely Rita

Vi jobbar också på syskon.
    Vi har en dotter som är 2,5 år och vi har försökt bli gravida igen i 1,5 år. Det tog 8 månader att bli med dottern och då visste vi inte att jag hade pco. Det verkar ha varit en lyckträff, precis som i ert fall.

Jag fick metformin av min gynekolog för några månader sen. Han tycker att jag ska gå ner i vikt (och har ju rätt i det) och sade att dom skulle hjälpa, men jag har inte märkt av det. Var på återbesök i början av juni och hoppades att jag skulle få pergotime då, men inte då. Ska dit igen i slutet av augusti och då ska det väl vara dags. Fast då måste man väl vänta på mens så jag har egentligen ingen aning när vi ska få riktig hjälp.

Det känns som att tiden bara rinner iväg och vår dotter blir äldre så fort. Vi ville att det skulle vara ganska tätt mellan syskonen så att dom skulle ha mycket glädje av varandra men det sprack.

Gud vad jag låter deppig. =) Jag är en rätt positiv människa egentligen men det här tar knäcken på mig.

• pixiewings

Förstår verkligen hur du känner det!
    Vi vill (ville) oxå ha tätt i mellan men det känns som månaderna springer iväg.
    Tycker inte alls att du gnäller mycket.
    Hoppas att du snart får Pergo och att det hjälper bättre på dig än mig.

Stor kram

• Tetran

Har också ätit pergo i två omgångar. Enligt test hade jag äl första gången men då tog det sig inte. Nu väntar jag på BIM den 17 juli ca. Vet inte ännu om det tagit sig. Känner iallafall ingenting ännu :(
    Har en son på 21 mån och tycker också att tiden springer i väg...Lite stressande är det allt. Är dessutom 35 i år så jag har tiden emot mig också. Hoppas nu på plus på BIM!

• pixiewings
    Tetran skrev 2009-07-11 21:25:42 följande:
    Har också ätit pergo i två omgångar. Enligt test hade jag äl första gången men då tog det sig inte. Nu väntar jag på BIM den 17 juli ca. Vet inte ännu om det tagit sig. Känner iallafall ingenting ännu :( Har en son på 21 mån och tycker också att tiden springer i väg...Lite stressande är det allt. Är dessutom 35 i år så jag har tiden emot mig också. Hoppas nu på plus på BIM!
    Håller verkligen tummarna för att det tar sig denna gång!
    Jag hade för tum slemhinna senast så det fäste nog aldrig även om det annars kanske blev "en fullträff".. men men nya tag nu och hoppas att ägglossningen kommer utan hjälp denna månad.
  • kräftan77

Hej svejs! Fick en son 2004 med hjälp av 3-4 kurer Pergo pga PCO och imorgon skall jag ringa gynekologen om tid för hjälp med ett syskon! Är sååå sugen på ett syskon nu!! Men grymt nervös :( Riktigt nervös!! Blir så kass när man laborerar med mina hormoner..
    Håller tummarna för att det tar sig för er snart :)

Lyckosparkar till alla :)

• pixiewings
    kräftan77 skrev 2009-07-12 22:30:25 följande:
    Hej svejs! Fick en son 2004 med hjälp av 3-4 kurer Pergo pga PCO och imorgon skall jag ringa gynekologen om tid för hjälp med ett syskon! Är sååå sugen på ett syskon nu!! Men grymt nervös :( Riktigt nervös!! Blir så kass när man laborerar med mina hormoner.. Håller tummarna för att det tar sig för er snart :) Lyckosparkar till alla :)
    Håller tummarna!

Här blir det ju ingen mer Pergo men jag kan säga att jag känner igen mig.. mådde piss av dem
  • Skrutt74

Hej!
    Jag har två barn från tidigare, sonen född 1997 kom till av sig själv. En lyckoträff! Sedan ett missfall -98, dotter född 2001 (pergobarn) samt en dotter f/d 13.8.2008 i v. 20. Även hon ett pergo barn.

Första dottern kom till med pergon på första försöket, så även dottern som vi förlorade i höstas. Nu har jag ätit sju pergoomgångar till och inte kommit i närheten av ngt plus. Förra månaden var jag ostimulerad och denna månad försöker jag med rosenrot.

Även jag känner att jag börjar ha åldern emot mig, nyss fyllda 35.

Svar på tråden Vi med PCO som jobbar på syskon..