• MissGoodie

Klorin...?

Hur är det nu med klorin, säljs det fortfarande? Är det inte bland de största miljöbovarna?
    Nå, jag undrar iaf om någon har nåt bra tips på hur man får vita kläder VITA igen. Dotterns tröja som är full av apelsinstänk, sonens t-shirt har blåbär osv...
    Och även de kläder som är vita, men tex har tryck på. Hur gör jag för att inte trycken ska blekna?

*novis*

• Svar på tråden Klorin...?
  • Hedda89

Klorin säljs. Men rekommenderar Vanish.

• En Tjej

klorin säljs o är bra ibland, men för o få bort fläckar på vita kläder så spraya på vanish, lämna i 5 minuter, blötlägg sen köäderna med tvättmedel 1 dygn, sedan tvättar du med tvättmedel o bleksalt

• MissGoodie

Vanish och bleksalt it is :)

Tack båda två!

Förresten, vad ÄR bleksalt? Och det där de gör reklam för på TV, Silit bang eller nåt sånt, är det bra?

• Vifsla

Klorin är bra till vitt utan tryck. Jag bleker min sambos skitäckliga scenkostym i det. Tyvärr så är den röd och vit så jag får akta det röda men de flesta fläckarna försvinner. Har jag tur så försvinner svettlukten oxå.

Vanish tycker jag är en bluff, det hände inget med fläckarna trots att jag gnuggat med vanish, lagt i blöt i vanish, tvättat med vanish.

Galltvål och en nagelborste tar bort gräsfläckar i alla fall.

• MissGoodie

Vifsla - Ajdå... Men vanish, är det dyrt? Kanskr värt att testa iaf?

Galltvål, vad är det?

Haha, snacka om att man lär sig nåt nytt varje dag ;)

*skäms lite*

• En Tjej

mina fläckar försvinner alltid med vanish, jag köper sprayen

• MissGoodie

Nå, får köpa in lite olika grejer, märker jag , och testa mig fram helt enkelt.

TACK allihop! :)

• Vifsla

39 kr tror jag en bruk vanish kostar. Jag har bara provat det på välanvända scenkostymer, där fläckar och äckel hunnit torka in i en hel vecka. Det kanske fungerar bättre på "nya" fläckar.

Galltvål är en fläckborttagningstvål. Jag gnuggar äckliga kragar med galltvål och nagelborste. I förrgår fick jag bort gräsfläckar från vitt tyg med den.

• wiwwi81

Jag brukar gnida in fläckar med Yes, låter ligga typ 12-24 timmar sen tvätta som vanligt.

Svar på tråden Klorin...?