• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

isako skrev 2009-07-09 20:42:12 följande:
    Skall göra det nu men råkade skriva lösen med capslock så jag är spärrad ett tag o kan inte komma in
    Jag har handlat av den säljaren en gång. En body som skulle vara i nyskick. Den var dock luddig och hade fläckar. Hon vägrade ta tillbaka den!
  • Milliz
    isako skrev 2009-07-09 21:03:04 följande:
    Nääää! Hmmm får se vad hon säger. annars skickar jag Anil på na
    Hon hävdade bara att det inte fanns några fläckar och så tyckte hon att luddet skulle plockas bort med en pincett.. Hon erbjöd sig visserligen att sälja vidare bodyn åt mig, men det var jag inte intresserad av.. Hoppas det går bättre för dig Jag försöker själv vara så noga med beskrivningen då jag säljer på T så då känns det så tråkigt när man råkar ut för sånt. Just det hon hade förresten inget öppet köp sa hon!!!
  • Milliz
    isako skrev 2009-07-09 21:10:45 följande:
    Nej det är väll ok att hon inte har, men om varan inte stämmer överens med beskrivningen så är det ju eg. bedrägeri... Så hon kommer att ta tillbaka klänningen om jag vill.. TRO mig. Hoppas bara hon ställer upp till fight då jävlar i hoppet.
    Lycka till Skriv gärna sen hur det gick!
  • Milliz
    Incommunicado skrev 2009-07-09 21:13:46 följande:
    chokladfläckar känner jag igen, det fick jag också en gång, på ett helt nytt plagg. Eftersom tjejen är spärrad hos mig kan det ju vara av samma anledning.
    Det var inte chokladfläckar. Det var något annat som inte har gått bort i tvätten heller. Jag har provat med fläckborttagningsmedel och inte fungerade det heller.. Usch vad jag blir less när jag tänker på det. Jag är allergisk mot fläckar!!!
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-09 21:35:43 följande:
    Haha jaså vad har du nu på span då? Är ju där nästan varje dag haha! Hon jobbar ensam nu så vi brukar vara där jag och Milla och dricka kaffe med henne om dagarna, vilket liv man har som mammaledig!  Hon har vääärldens underbaraste velourset i grönt från Ej sikke lej i 98 på 50%, jag förstår inte varför det finns kvar! Tokiga Luleåbor! Ska dit imorgon och övningsköra en bugaboo som jag funderar på att köpa, så hojta till så kan jag spana!
    Javisst, jag säger detsamma, tokiga luleåbor. Jag var dit förra veckan och då fanns det kvar massor på rea, och då hade det väl varit rea ett tag. Fyndade en superfin aquaflower tröja med prickärmar till dottern.
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-09 21:49:36 följande:
    Jaha, är det du som bor i Kalix?  Ja, jag förstår inte! Har köpt tokmycket både med och utan rea. Finns ju ändå massor kvar. Men hon funderar väl på att öppna webbshop, luleåborna är så snååla
    Jepp, jag bor i kalix. Men hur visste du det? *nyfiken* Jo, nog måste de vara snåla men tur för oss då kan vi fynda massor Ska hon öppna webbutik? Vad kul!
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-09 21:58:26 följande:
    Ja, man behöver ju kanske inte gå i djupsnön precis. Men det gör man ju inte vilken vagn man än har.. Var lite sugen på en UJ men gillar inte att den inte är vändbar. Måste bara övertala karln att byta vagn, vi har ju bara haft våran i 3,5 månad

Haha ja, hon har sagt någon gång att hon har en stamkund från kalix  Hon skulle väl efterbeställa lite åt dig tror jag så hon skulle göra det åt mig samtidigt! Precis bra för oss som kan shoppa hur mycket som helst!
    Har också funderat på en bugga, men jag funderar också på det där med hur det blir då det är snö. Här är ju snö halva året så det måste ju funka då också.

Jo, jag har efterbeställt en del, och listan blir bara längre och längre Synd bara att jag har 9 mil till luleå enkel väg..
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-09 22:09:53 följande:
    Ja, Sofia har ju försökt övertala mig i evigheter om en bugga.. Men inte förrän nu (lagomt till prishöjningen) vill jag ha en, typiskt!! Jo det är ju en bit till Kalix, men det kan det vara värt  Hon skickar väl annars?
    Jo hon skickar. Men det är ju kul att ha en anledning att åka iväg. Det finns ju inte mycket till shopping i den här hålan Jo nog är det värt att åka de milen då och då Det är ju så kul att se kläderna irl innan man bestämmer sig. Min man är dock inte lika förtjust i mina shoppingresor.

Jo jag har funderat på en bugga sen sonen var liten. Han är 2,5år nu så jag har velat ett tag. Men jag funderar på det där med en massa snö, och så har vi en del grusvägar här vi bor. Jag vet inte hur bra dämpningen är på buggan.
  • Milliz
    Morty skrev 2009-07-09 22:18:32 följande:
    Blir lätt så med män....men om det är något tufft print då vaknar de!
    Min man tittar aldrig över huvudtaget. Det enda han säger är de har redan nog mycket kläder Jag förstår mig inte på karlar
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-09 22:21:58 följande:
    Javisst! Milla har ju dock bara växt ur 56 än så länge.. Men det taar sig! Hade inte så mycket Molo i 56, men sen spårade det

Nej jag kan tänka mig att Kalix inte är såå spännande! Luleå är ju rena storstaden  Ja, ska som sagt övningköra lite och höra mig för lite mer innan jag bestämmer mig. Men jag är grymt sugen  Du borde slå till!
    Elias fick sina första molo när han var nästan ett år. Stackarn ett helt år utan några molosar Men sen har jag varit fast! Det är lika tråkigt varje gång jag ska sälja ett moloplagg. Jag vill liksom inte skiljas från de..

Nope, inte spännande alls vad gäller shopping, men jag trivs ändå Jag får göra en tripp till "storstaden" då och då (läs minst en gång varannan vecka) istället.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14