• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

God kväll i tråden !
    Kikar in efter att ha varit borta i evigheter. Hur står det till med alla??
    Här är det bara bra. Sitter här efter några glas vin och laddar upp inför bröllopet vi ska på imorgon. Är tillbaka efter 5 år som nykter. Känns riktigt härligt måste jag erkänna haha...
    Underbara bilder i BT!

• Jen80
    H I L L A skrev 2009-07-24 23:12:22 följande:
    Hej !!! Det var längesen Så Ava ammar inte längre ? Vad hittar ni på i sommar ?
    Jättelänge sen ju !
    Jo, hon ammar lite, fast väldigt lite. Inatt sov hon hela natten men vaknade vid 5 i morse, ammade och somnade om. Imorgon ska vi på bröölop utan barnen och mina föräldrar ska vara barnvakt. Vi kommer hem på kvällen/natten men jag ska ju dricka och jag hoppas hon inte blir alltför arg om hon får utpumpat på flaska eller välling om hon vaknar på natten. Men det ska nog gå bra. I annat fall blir hon förbannad en stund, inser att hon inte får nåt annat och tar flaska.

Tar det rätt lugnt i sommar. Har varit på Astrid Lindgrens värld, ska väl till Ölands djurpark och på Duran och Mollan (rekommenderas starkt om man ska till Kalmar i sommar under en onsd/torsd).
    Själva?
  • Jen80
    H I L L A skrev 2009-07-24 23:19:37 följande:
    Vi har flyttat och donat med det halva sommaren känns det som, men nu är det färdigt, skönt ! Men vi har hunnit med Liseberg och 1 vecka på stranden i allafall Och nu är makens semester slut så allt är i vanlig ordning igen. Vi är ganska sugna på en utlandsresa i augusti/september, men vi får se hur det blir. Nu vill vi se lite nya bilder !!
    Bilder kommer när jag laddat hem nåt program så jag kan förminska bilderna .
    Ska också sova nu så jag orkar med bröllopet imorgon. Har druckit tre glas vin och känner att jag får ta det väldigt lugnt imorgon med vinet om jag ska klara hela kvällen hehe
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 20:29:17 följande:
    HEEEEEEEJ!!!!!!!!! Fina bilder i bt på gosungarna Älskar Avas stövlar, Maia hade ett par nästan exakt likadana (med avtagbart foder inuti?) förra året som är för små nu
    Dessa är från Australien. Märket är Britt Design. Tror bara det är Milla Milano som har dem i Sverige... men är inte helt säker. Inget avtagbart foder, men underbart fina !
    Hur är det med dig och magen? Vilken vecka är du i nu?
    Vilka fler är det som väntar smått?? Tjolla verkar det som .
    Har inte varit aktiv här på länge, pga att jag (SHOOT ME!!!) har tröttnat rätt mycket på danskt - eller färgglada kläder... Tänkte att det då är bättre att inte hänga här för då blir man så påverkar och shoppar fast man inte tänkt det . Så jag har hållit mig undan, men shoppat alldeles för mycket ändå {#lang_emotions_embarassed}... dock inte så mycket danskt. Men fina fina fågelklänningen hänger ju här i Avas garderob iaf
  • Jen80
    melizza skrev 2009-09-24 20:34:10 följande:
    Hej Vilka underbara bilder i BT Ava är underbart söt i sina underbara stövlar....var har du köpt dem  *villha*
    Tack ! www.millamilano.com (inte min butik). Gå in i deras blogg.... på egen risk!!!

Angående dagis... Jag tror aldrig man ångrar sig om man väljer att ha de äldre hemma. Jag är sååå glad över att ha haft Liam hemma i 3 år. Kändes alldeles lagom att skola in honom då. Funkade att vara hemma med Ava som var nyfödd, Ilon som var 15 månader lite drygt och Liam då 3, men tyckte att det kunde vara kul för Liam att få göra något annat utan hans småsyskon.
    Ilon började nu i höstas vid 2,5 år. Kändes nästan på gränsen till för liten, men han stortrivs så det är ju skönt.
    Kan säga att det gick superbra att ha Liam hemma när Ilon var liten. Kände inte alls att han behövde förskolan. Vi gick till ÖF och hittade på annat så han fick sitt han också. Barnen växer så fort så det gäller att ta vara på den korta tiden man faktiskt får/kan vara hemma...
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 20:42:24 följande:
    Jag vet inte vart Maias är ifrån, köpte dom nya på T förra året. Men de ser precis ut som Avas fast dessa har avtagbart foder. Älskade dom till Maia förra året Fast använde dom bara till fint typ. Men vill absolut ha ett par till i år Det är väl ok att man tröttnar ibland, jag hade också en OT-period för typ 2 år sen o hängde inte här på flera månader tro det eller ej... Jag är i v.22 nu Ska in o få dom från läkare imorgon om jag har knäckt svanskotan o i så fall får jag inte föda vaginalt så jag är lite smått deppig idag
    Men fy, hur har det blivit så? Håller tummarna!
    Tjollabolla skrev 2009-09-24 20:42:35 följande:
    Åhhh hej! Det var längesen! Jag vill söta knattarna i bt! Ja här väntas det minsann
    GRATTIS !!!!!! Åh, va underbart! Men du måste ju ha gått ganska långt om den är tänkt att komma i februari?!?
  • Jen80
    Stormis skrev 2009-09-24 20:46:00 följande:
    NY INFO ang Katvigsalgen! BiB har vip/förtur den 4/10 kl 10-20 (startar annrs den 6/10) Smultron: jag kan inte den 4/10. Är fortfarande i Norge då .
    MEN NEJ NEJ NEJ!!! Kom inte hit med Salg-info när jag precis kommit tillbaka efter månader av frånvaro!! *håller för öronen/ögonen*
  • Jen80
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 20:49:03 följande:
    Jag stöp riktigt illa i trappen förra veckan och idiot som man är så tror man att det ska gå om men med min otur så har det bara blivit värre... Här är maias skor som jag pratade om
    Usch, din stackare ! Hoppas nu inte det är en bruten svanskota.
    Fina stövlar. Ser inte riktigt ut som Avas, men liknande.
    Tjollabolla skrev 2009-09-24 20:49:07 följande:
    Tack för din input! Jag tror att Milo är som Liam, han gillar att vara hemma och mysa. Han trivs ju när han väl är på dagis men vill inte gå dit, han gillar att vara hemma och lulla...
    Ja, precis sådan är Liam. Han hade inga problem alls med att vara hemma när Ilon skolades in nu efter sommaren (Liam började två veckor senare), utan tyckte nog mest bara det var mysigt att Ilon fick gå till dagis och han fick vara hemma. Är aldrig några problem med att lämna honom, men han skulle inte ha några problem med att bara få vara hemma . Ilon skulle nog sakna dagis nu, även att han ibland är ledsen när jag lämnar. Men nej, det är svårt det där. Men som sagt, man ångrar nog aldrig att man har dem hemma, snarare att man står där sedan och undrar vart tiden tog vägen och varför man inte tog mer vara på den.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14