• Fridac

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Gokväll i tråden!
    Vad tycker ni om molos vinterkläder som börjat trilla in i shopparna? Någon som redan beställt? Känns liiite konstigt att köpa vinteroverall redan, men dom brukar ju ryka ganska fort... Har kollat LLM, annacill, busochrackartyg, är det någon fler som fått in vinterkläder?
    Mvh

• Fridac

Såg nu att eleraff lagt på 60 kr per overall för skrymmande porto. Jag ska beställa två stycken, alltså för kring 2500kr och ska då betala 120 kr i porto. Njae, beställer jag för sån summa vill jag gärna ha fraktfritt. Har mailat dem och frågat vad som gäller.. Håller med att bebisoverallerna är lite för mycket 80-tal, men dock ändå lite sådär fulsnygga.

• Fridac

Vilka färger kommer på lurvarna nu om någon vet?

• Fridac

Vad är det jag läser? Är själv en "väntare" av kläder från smågryn (beställde under kampanjen i juni) har väntat, väntat och väntat. Mailat, inget svar. Kollar bloggen dagligen, men inget verkar hända därifrån. Vad ska jag göra???
    Visst är det en privatperson med litet företag som har det va´?

• Fridac
    jojoa75 skrev 2009-07-23 11:56:34 följande:
    Japp, o hon har visst "tagit en paus" från smågrynsyeriet... utan att meddela kunder som beställt och/eller betalat...Om du har betalat så råder jag dig att maila dom och var påstridig!! Jag skrev redan i första mailet att det är oacceptabelt att ta emot en betalning och sen inte leverera som utlovat och att det är jämställt med bedrägeri via internethandel och är grund för polisanmälan.Ja lite sånt där fina ord (har inte redigt koll på lagar, men jag kan jävlar i mig låta som om jag har det när jag behöver )
    Fy fan alltså. Och här har jag gått och väntat i god tro. Sade hon att hon tagit en paus till dig i mailet eller?
    Och HUR kan man göra det när hon skulle ha kampanj?? Det lär väl vara då om nån gång hon får mycket beställningar. Så jävla ruttet alltså. Undra om hon kommer våga starta upp bloggen igen. Dessutom gick hon ju ut med att hon själv blev "blåst" under förra rean, och därav förskottsbetalningen nu..
  • Fridac

Kopierar in mailet jag just skickade till smågryn "Hej igen!

Mailade dig för ett tag sedan och undrade vars min beställningen tagit vägen och om något blivit fel? Dock

har du ej svarat. Det står i din blogg att ditt modem är försvunnet men nu har jag via rykten hört att du tagit en "paus" och att

fler beställare inte fått sina betalda varor levererade och att du inte går att kontakta.

Jag hoppas detta misstämmer.

Jag ger dig ÖVER HELGEN att besvara detta mail vad som försigår, och har du inte kontaktat mig inom helgen så kommer jag tyvärr att

gå vidare med detta."

Nu får vi se om jag får något svar...... Fan vad arg jag just blev.

• Fridac
    Zvartaliljan skrev 2009-07-23 12:23:15 följande:
    Jag känner Smågryn personligen och får absolut inte tag på henne....jag vet att något måste ha hänt. Gissar på att hon gått i väggen totalt...har mejlat och bett henne skriva det på bloggen så folk vet. Hon har inget företag, Smågryn är en hobby. Blivit lite för mycket tror jag...man har det nog jobbigt nog som ensamstående 2-barnsmamma utan att ta på sig en massa...men tyvärr tror jag hon är den typen som tar på sig alldeles för mycket
    Det kan jag helt köpa, men trots allt är det tråkigt när andra hamnar i kläm för hennes mående isf. Ett kort blogginlägg eller mail till oss kunder och återbetalning hör till god ton.
    Hoppas du får tag i henne du som känner henne.
  • Fridac

Nu måste jag ha hjälp! Min 2,5 åring behöver nya vinteroverall så jag visade henne de som fanns på llm. Hon hann knappt komma fram till datorn förns hon ropade - RRRROOOOOOOOSSSSA. Alltså den "laxrosa". Jag HATAR färgen. Vad ska jag göra? Troligtvis är det väl bara att köpa skiten, för nu pratar hon om denna overall hela tiden. Är den verkligen så hemsk i färgen som på deras "molo-bild i högra hörnet" där en flicka har den på sig? Eller ska jag chansa på att köpa lipstick?

• Fridac
    Buttelina skrev 2009-07-23 20:56:10 följande:
    den är rätt hemsk
    Törs man beställa lipstick och chansa på att hon är förliten för att fatta? (jag tror faktiskt inte hon kommer att förstå att det inte är den hon pekade ut)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14