Inlägg från: anjis78 |Visa alla inlägg
  • anjis78

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hejsan, någon som vet hur lång tid man har på sig att reklamera en vara? Har en blå lurvfleece med röda kantband som inte har röda kantband längre efter en tvätt. Köptes hos matadorkids den 5/9 förra året. Tacksam för hjälp{#lang_emotions_smile}

• anjis78
    lillronya skrev 2009-08-23 21:09:07 följande:
    Ingen aning, men trevligt att se dej!
    Tack det samma. Har en del strul med datorn för tiden så jag har inte varit så mycket inne. Allt bra med dig?
  • anjis78
    Zvartaliljan skrev 2009-08-23 21:10:11 följande:
    inom 6 månader måste butiken bevisa att det inte är ett fabrikationsfel, efter 6 månader måste DU bevisa att det är det och inte något du gjort fel
    Ja hur beviser man en sånn sak, jag får vel maila och höra vad de säger. Tack för svar.
  • anjis78
    karmasus skrev 2009-08-23 21:12:56 följande:
    "Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Det gäller varor och tjänster som du köpt den dagen eller senare. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen. "från konsumentverkets hemsida
    Det har gått knappt 1 år nu, så jag får väl försöka reklamera den. Tack för hjälpen.
  • anjis78
    snigelina skrev 2009-08-23 21:18:57 följande:
    Det är ett kännt problem, så jag tror det ska gå bra. har tom mail från OTT (molos agent i Sverige) där det står att problemet finns... hör av dig om du får problem (har själv reklamerat en likadan hos matador, fast det var förra hösten)
    Tack för svaret, du ger mig hopp{#lang_emotions_smile}
  • anjis78
    lillronya skrev 2009-08-23 21:34:03 följande:
    Allt är bra här förrutom allt skolstrul.
    Jag läste precis om det, fy vad ledsamt. Det är min stora ångest att barnen skall bli mobbade och man inte kan skydda de.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14