• Pimm

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej alla! Jag är en nying på denna sidan och erkänner mej som shoppoholic:) och älskar det..:)
    Jag har denna tråden som favorit i ganska lång tid men först nu tog jag mej i kragen och blev medlem. Hoppas man kan få vara med på ett hörn här? Jag har en son som nyss fyllt 1 år och hans garderob är alldeles för fylld och ändå slutar jag inte fylla på det är ju så roligt med kläder till barn. Visst får man lite gliringar då och då om att han kommer bli snobb, märkesb.. osv men hellre det än ärvda kläder från diverse kedjor!
    Tänkte höra lite med er om Molo vantar, jag har en grön overall från i vintras(köpt på rean tidigt i våras) och jag köpte även en mössa och vantar men jag tycker vantarna är trånga, strl M. Vilken storlek har ni till era små? Mössan i gengäld är stor och jag tycker inte den gröna färgen på stjärnorna passar till overallen, finns det någon Molo mössa med samma gröna som overallen?
    I övrigt så är nog NS, KikKid, Moonkids, Småfolk och Molo mina favortiter...näää vet ni vad, det finns fler Fast KikKid har sköna kläder och mycket som går att matcha. Ha en härlig dag alla!

• Pimm

Hej alla! Jag är en nying på denna sidan och erkänner mej som shoppoholic:) och älskar det..:)
    Jag har denna tråden som favorit i ganska lång tid men först nu tog jag mej i kragen och blev medlem. Hoppas man kan få vara med på ett hörn här? Jag har en son som nyss fyllt 1 år och hans garderob är alldeles för fylld och ändå slutar jag inte fylla på det är ju så roligt med kläder till barn. Visst får man lite gliringar då och då om att han kommer bli snobb, märkesb.. osv men hellre det än ärvda kläder från diverse kedjor!
    Tänkte höra lite med er om Molo vantar, jag har en grön overall från i vintras(köpt på rean tidigt i våras) och jag köpte även en mössa och vantar men jag tycker vantarna är trånga, strl M. Vilken storlek har ni till era små? Mössan i gengäld är stor och jag tycker inte den gröna färgen på stjärnorna passar till overallen, finns det någon Molo mössa med samma gröna som overallen?
    I övrigt så är nog NS, KikKid, Moonkids, Småfolk och Molo mina favortiter...näää vet ni vad, det finns fler Fast KikKid har sköna kläder och mycket som går att matcha. Ha en härlig dag alla!

• Pimm
    JuliaochNelly skrev 2009-07-26 16:43:41 följande:
    Hej hej  wow är dom trånga jag har dom till min 4 1/2 åring och dom  är stor till henne. För visst talar vi om stl 3-5 år
    Jag minns inte storleken på M men jag funderar på om dom kan vara felmärkta, ser ut att vara typ 1-2 år i mina ögon? Min son är ju 1 år och dom är väl lagon inne i handen men så trånga i mudden och visst är han lite knubbig men inte extremt.

Ångrar nästan att jag köpte den skarp gröna overallen för jag är ju helt såld på årets olivgröna, den färgen är "min" :) Kanske ska sälja den jag har och köpa årets Jag har en Miniature i knallgrönt också ...kallas Tant Grön..hihi
  • Pimm
    JuliaochNelly skrev 2009-07-26 18:00:01 följande:
    `Någon som har sålt Mini a ture på T innan? Nellys annorak sitter utan lurv under och tanken är ju att hon ska ha lurv under så den får nog gå *trist* men vad tror ni vågar man lägga en sån på t?
    Vad jag sett tidigare så går anorakerna upp ganska högt i pris så jag tror du kan få skapligt för den. Har själv en och gillar dom mycket. Miniature är nog ett av märkena som drar på T verkar det som:) Fast jag hade nog lagt ett lägsta pris för det har ju varit rea på dem nu i sommar.
  • Pimm
    Everlonn skrev 2009-07-26 18:31:01 följande:
    Skarpgrön i vilken storlek?
    Min är i storlek 86 och med vantar i passande storlek (1-2 år)
  • Pimm
    Malo skrev 2009-07-26 19:19:08 följande:
    Någon som har koll på Katvigs miniapple stövlar och hur de är i storleken? Har letat som en tok i vanliga affärer för att hitta gummistövlar i stl 19 till lilltösa men det verkar inte finnas någonstans och nu hittade jag hos busloppan. Men börjar fundera om jag kanske ska ta storlek 20 istället. 12 cm är hennes fot.
    Jag har beställt strl 20 till min son och hans fot är nästan 12 cm, minns inte exakt men dom var stora i storlek, mer än 13 cm iaf. Jag får nog mina i brevlådan imorgon och då kan jag berätta hur dom sitter om du vill:)?
  • Pimm
    Mitt livs lycka skrev 2009-07-26 20:41:21 följande:
    I veckan när jag var i butik för att pröva en Molo-overall på William så tyckte jag att den var lite bökig att få på... Är det bara jag eller är det någon annan som också tycker det...? Det finns väl kanske ingen overall som är superenkel att få på men fick känslan av att dragkedjan hade kunnat gå lite längre ner samt att fötterna lätt fastnade i tyget i benslutet/öppningen?
    Lustigt för jag provade vår för första gången innan idag och tänkte detsamma, speciellt benen, drog fleecefodret med sej ner. Jag provade också vår Miniature och den var lättare. Jag tänkte nog bara att det blir nog bättre när man använt den lite men lyssnar gärna på dem som haft sådana länge, för oss är det första gången vi har Molos overall.
  • Pimm
    Incommunicado skrev 2009-07-26 21:16:24 följande:
    ja jeep och jag älskar skogsmotivet med koala. *kollar på Poirot!*
    Jag har också båda och just koalamotivet är helt underbart, som en fotografi! Tycker också att heldräkterna är snygga i modellen och sömmarna. Dom är mina favvisar just nu:) Molos heldräkter eller suits är ganska smala till min lille tjockis lår
  • Pimm
    Smultronhjärta skrev 2009-07-26 21:36:37 följande:
    Den är ngn gång i oktober och troligen i Holbaek dvs en bit in i DK
    Jag skulle vilja åka dit, har t o m släktingar som bor i området så man kanske skulle slå två flugor på smällen:) Fast jag har köpt ca 10 tröjor nyligen:) Jag har aldrig varit på salg i DK tidigare och skulle bara vilja höra med er hur pass mycket billigare det är med tanke på vår värdefulla krona
  • Pimm

Hej igen, har beslutsångest och tänkte höra om ni kan hjälpa lite:) Provade ju Molos vinteroverall på sonen igår och han drunkar i den nu, har den i strl 86 och han är 78 cm lång just nu. Låt säja att han växer 5 cm fram till vintern och då är den nog ändå för lång. Med tanke på att den är rymlig också så blir det kanske för klumpigt? Vilken storlek har ni haft till era 1½ åringar(Milo är ganska knubbig och liite länge än normalt)
    Har ni sett den nya moss i storlek 80 någonstans, jag har bara hittat den i 86 hittills.
    Blue graphite är det förra vintern färg och är den snygg? är den mer grå än blå? Det är så svårt att se på bild.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14