Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-09 09:37:03 följande:
    men hjälp mig nud å Vilken storlek?? När Maia var 6 månader började hon precis ha strl.68, ska jag satsa på det tycker ni??
    Satsa på 68! Milla blir 4 månader snart och har 62 på det mesta, hon är rätt liten. Klänningar tex butterfly har hon i 62 och den kommer hon kunna ha ganska så läge till, så 68 på en 6 månaders blir nog perfekt! {#lang_emotions_smile}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    isako skrev 2009-07-09 21:30:46 följande:
    Perfekt då vet jag! hihi Ja man skall inte göra en skåning tränad av en Taliban förbannad hahaha Ohh tack Tack snälla! Säg till när du skall dit nästa gång haha Har lite annat på span Jasså! Vad gjorde hon då?
    Haha jaså vad har du nu på span då? Är ju där nästan varje dag haha! Hon jobbar ensam nu så vi brukar vara där jag och Milla och dricka kaffe med henne om dagarna, vilket liv man har som mammaledig! {#lang_emotions_dreamer} Hon har vääärldens underbaraste velourset i grönt från Ej sikke lej i 98 på 50%, jag förstår inte varför det finns kvar! Tokiga Luleåbor! Ska dit imorgon och övningsköra en bugaboo som jag funderar på att köpa, så hojta till så kan jag spana!
  • solouniko
    isako skrev 2009-07-09 21:40:24 följande:
    Ohhh jag är också sååååå sugen på en bugga!! *suck* Men kan inte bestämma mig då flera har sagt att man nästan måste ha en annan vagn också och jag aldrig lär få ha mer än en för gubben.. Ja, förutom då kankse en paraplysulky eller nått.. Inboxar dig gumman. Och TACK sötnos för att du orkar med o kolla!!
    Ja, jag undrar också om man behöver ha en annan vagn? Vi har ju som rätt mycket snö, och småhjulen där känns ju inte allt för snövänliga direkt. Det finns ju snöhjul till, men jag tvekar ändå liiite. Ska som sagt övningsköra lite innan jag bestämmer mig! Sen var det ju färgen också! Rååååsa eller svart, eller röd vill jag ha. Svåra bestlut {#lang_emotions_wink}
    kexchoklad skrev 2009-07-09 21:41:22 följande:
    Javisst, jag säger detsamma, tokiga luleåbor. Jag var dit förra veckan och då fanns det kvar massor på rea, och då hade det väl varit rea ett tag. Fyndade en superfin aquaflower tröja med prickärmar till dottern.
    Jaha, är det du som bor i Kalix? {#lang_emotions_smile} Ja, jag förstår inte! Har köpt tokmycket både med och utan rea. Finns ju ändå massor kvar. Men hon funderar väl på att öppna webbshop, luleåborna är så snååla {#lang_emotions_tongue_out}
  • solouniko
    SmillaMilla skrev 2009-07-09 21:50:34 följande:
    Jag tycker inte att vagnen är svår att köra i snö. Gick jätte bra. Men vill man så finns ju såklart vinterhjulen att komplitera med.
    Ja, man behöver ju kanske inte gå i djupsnön precis. Men det gör man ju inte vilken vagn man än har.. Var lite sugen på en UJ men gillar inte att den inte är vändbar. Måste bara övertala karln att byta vagn, vi har ju bara haft våran i 3,5 månad {#lang_emotions_laughing}
    kexchoklad skrev 2009-07-09 21:52:47 följande:
    Jepp, jag bor i kalix. Men hur visste du det? *nyfiken* Jo, nog måste de vara snåla men tur för oss då kan vi fynda massor Ska hon öppna webbutik? Vad kul!
    Haha ja, hon har sagt någon gång att hon har en stamkund från kalix {#lang_emotions_wink} Hon skulle väl efterbeställa lite åt dig tror jag så hon skulle göra det åt mig samtidigt! Precis bra för oss som kan shoppa hur mycket som helst! {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko

Isako - Ja, jag måste nog ha en rååååsa! Älskar att man kan byta färg efter årstid och humör {#lang_emotions_wink} Ska deala lite med henne och med karln så får vi se. Synd bara med 6-8 veckors leveranstid! {#lang_emotions_djavulsk}

• solouniko
    isako skrev 2009-07-09 22:00:59 följande:
    Fuskisar
    Ja lite lyx måste man ju få när man bor i en liten håla {#lang_emotions_cool}
    SmillaMilla skrev 2009-07-09 22:03:49 följande:
    Ja råååååååsa är superfint. Vi har denna sorbet kombon just nu:Hmmm Svea ser lite konstig ut, för exakt ett år sedan
    Superfint! Åhh, I love it! Gillade inte riktigt utseendet fram till alldeles nyss. Och nu bara MÅSTE jag ha en {#lang_emotions_laughing} 
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-09 22:04:56 följande:
    Har också funderat på en bugga, men jag funderar också på det där med hur det blir då det är snö. Här är ju snö halva året så det måste ju funka då också. Jo, jag har efterbeställt en del, och listan blir bara längre och längre Synd bara att jag har 9 mil till luleå enkel väg..
    Ja, Sofia har ju försökt övertala mig i evigheter om en bugga.. Men inte förrän nu (lagomt till prishöjningen) vill jag ha en, typiskt!! Jo det är ju en bit till Kalix, men det kan det vara värt {#lang_emotions_wink} Hon skickar väl annars?
  • solouniko
    isako skrev 2009-07-09 22:15:55 följande:
    Dutti dutti!
    Javisst! Milla har ju dock bara växt ur 56 än så länge.. Men det taar sig! Hade inte så mycket Molo i 56, men sen spårade det {#lang_emotions_cool}
    kexchoklad skrev 2009-07-09 22:16:13 följande:
    Jo hon skickar. Men det är ju kul att ha en anledning att åka iväg. Det finns ju inte mycket till shopping i den här hålan Jo nog är det värt att åka de milen då och då Det är ju så kul att se kläderna irl innan man bestämmer sig. Min man är dock inte lika förtjust i mina shoppingresor. Jo jag har funderat på en bugga sen sonen var liten. Han är 2,5år nu så jag har velat ett tag. Men jag funderar på det där med en massa snö, och så har vi en del grusvägar här vi bor. Jag vet inte hur bra dämpningen är på buggan.
    Nej jag kan tänka mig att Kalix inte är såå spännande! Luleå är ju rena storstaden {#lang_emotions_laughing} Ja, ska som sagt övningköra lite och höra mig för lite mer innan jag bestämmer mig. Men jag är grymt sugen {#lang_emotions_smile} Du borde slå till!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14