Inlägg från: Blackie |Visa alla inlägg
  • Blackie

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hejsan. Jag måste bara fråga er som är experter. Jag ska beställa en mini a ture camillo overall till min dotter som vanligtvis är en storlek 98 (hon är 3 år). Tycker ni att jag ska köpa en 98:a eller en med lite mer växtmån som 104:an.
    Kan tyvärr inte prova den.

• Blackie
    lillronya skrev 2009-09-28 09:07:44 följande:
    Hej!HAr ingen sån overall själv, men vill minnas att de är rymliga?
    Jag har också för mig att jag har läst det någonstans så då är det säkert så. Får väl skicka tillbaka annars. Tack för hjälpen.
  • Blackie
    Stormis skrev 2009-09-28 09:13:54 följande:
    Kan inte heller svara för overallen (Liljan har/haft en del vet jag). Men anorakarna är stooora i stl. En stl 12-18 mån benämns också som 86 och den är minst som en 92. Enl mig. Liljan har (haft?) en overall i 98 på T och där stod att den är mer som en 98/104 iaf än en ren 98.
    Jag sökte på tradera och där är en 98:a som benämns som stor i storleken. Då blir ju säkert en 104 alldeles för stor, som en 104/110. Det skulle bli väldigt stort på dotternså jag kör på en 98:a.
     Tusen tack för hjälpen.
  • Blackie
    Zvartaliljan skrev 2009-09-28 09:18:06 följande:
    Hur lång är hon? Vikt? jag har bilder på min 3-åting i strl.98
    Runt 96 cm och väger 14 kg.
  • Blackie
    Zvartaliljan skrev 2009-09-28 09:29:52 följande:
    Tösen på den bilden är lika stor/liten som din. Bara 1kg lättare
    Oj, vad bra. Tack för hjälpen. Nu är äntligen overallen beställd.
  • Blackie

God kväll. Jag var inom för några dagar sedan och frågade om råd angående storlekar i mini a ture overaller. Jag beställde en 98:a men jag tror att årets overaller måste vara mindre än tidigare. Overallen blev i minsta laget så det blir en retur på den och byte till en 104:a, tror jag. Frågan är bara om ni tror att en 104 blir alldeles för bred? Hon har en mini a ture jacka i storlek 98:a som är mycket längre i armarna än vad denna overall var.
    Slänger in en bild

• Blackie
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 18:27:55 följande:
    Men OJ De måste verkligen ha gjort dom mindre i år! Så synd Det går väl att dra in i midjan så den inte blir för bred i 104?
    Jag vet! Blev jätteförvånad när jag provade den så jag mätte dottern igen och hon är fortfarande 96 cm lång.
    Jo, man kan ju dra in den i midjan men du tror inte den blir jättebred i benen? Men det kanske inte skiljer så mycket i bredd på en 98:a eller 104 iofs?
  • Blackie
    Zvartaliljan skrev 2009-10-01 18:33:44 följande:
    ingen aning...
    Äh, jag byter till en 104:a och ser det för dumt ut så får jag väl skicka tillbaka igen.
    Tack för att du tog dig tid.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14