Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Buttelina skrev 2009-07-09 18:24:11 följande:
    vad för nån småfolk  några fina tshirtar
    Jag kikade inte så mycket *är inte så småfolkig av mig* lite t-shirtar, klänningar....jo och så fina rosa långärmade tröjan med småfåglar på. Det var lite grann. Tar jag mig dit på lördag kan jag kolla bättre.
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2009-07-09 18:53:36 följande:
    du såg ingen grå tshirt med katter på i orange gula toner?
    Minns inte. Lovar att kolla!!
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 19:39:50 följande:
    Å vilken tur att du hittade de fina orange  
    Jag var ju bara tvungen att passa på nu nar jag inser att det inte kommer att finnas några muddbyxor som jag kan köpa till henne i höst juh *dumma Molo*
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 19:43:34 följande:
    Å släng på en kopp åt mig åxå va *fika sugen*
    Fikasuget är störst påkvällen Synd att ingen bakar godsaker här hemma Det kunde man väl lära upp 2-åringen att göra väl?
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 19:48:49 följande:
    Ja de va synd att de inte gjordes några större i höst, riktigt dumt av Molo   Här har vi dom ända upp till 140 till Bella *supermysiga ju* Här bakas det gärna godsaker av de äldre barnen, men de mesta går inte att äta faktiskt
    Visst är det en kul period (runt 10 eller nåt) då det ska bakas *ser ju så lätt ut när mamma gör det* och så smakar det urk
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 19:53:31 följande:
    Japp! det är 11:åringen här hemma som gäääärna bakar gott!! Som chokladbollar utan kakao för den va slut och annat lika "gott"
    Förresten komer de där orangerandiga byxorna bli tokfina till lila tunikan med stjärnor.

Hoppas det inte blir för mycket stjärnor i garderoben om jag köper den svarta klänningen med vita stjärnor.... den var fin den.
  • mortillsju
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-09 20:04:38 följande:
    Japp! Dom e kanonsnygga ihop *älskar* Å nä!! Stjärnor kan man nästan inte ha för mycket av
    Det är så kul med vad man gillar och inte. Jag gillar mest kläder som är lite nedtonade, klassiska så. Men de små....va fan man kan ju tro att Molo skapades för dem. De älskar dessa kläder. Jag tycker väl om det mer och mer men barnen väljer alltid detta först och skrattar bara de ser kläderna. Så jag har bestämmt mig för att denna höst ska bara det köpas som de gillar själva. Jag visade två Molotröjor för M 3 år idag i butiken. Han lyfte inte ens på ögonbryndet så dem blir det inte (det var de har lite obegripliga printen) Jag inser att jag saknar lite djur i höst. Jag minns de underbara uttrarna till exempel. Dem gillade både M och jag *lång utläggningÄ*

Förresten, gud så intressant det ska bli att köpa ytterkläder till dem på dessa premisser
  • mortillsju
    isako skrev 2009-07-09 20:17:41 följande:
    Köpte denna av henne. Så kallad ny.... Lapp saknas - Ok hon har inte skrivit att den finns men skriver man ny så..? Och den är SKITIG!!! Mat & Chokladfläckar över hela klännigen. PLUS tvättad minst en gång då den luktar sköljmedel.... www.tradera.com/Tommy-Hilfiger-klanning-i-stl...
    På henne bara! Verkligen oseriöst!!
  • mortillsju
    isako skrev 2009-07-09 20:24:12 följande:
    Funderar på hur jag skall göra. Tycker den är fin o kan ju tvätta den innan gubben hinner se den Men skall jag be henne ta tillbaka den eller pengar tillbaka. ISF hur mycket tillbaka??
    Vill du behålla den fina klänningen så be om ett prisavdrag tycker jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14