Inlägg från: Rååsa Smurfen |Visa alla inlägg
  • Rååsa Smurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-23 21:01:54 följande:
    Hur lång är hon? Den är ganska liten i storlek, Maia har den i 104
    aha kanske den passar Tara då ju lite stor gör inget  blir väl typ 650 kr i svenska + portot kanske runt 700 kr då tror du man kan få den för det ?  alltså 500 kr +porto
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-23 21:44:07 följande:
    Maias var visst i 98. Här har du en jämförelse mellan den och ullkappan i 92Tror nog du kan få den för 500+
    ok verkar ju bra  hur snabbt måste man betalar deras trendsale som de skickar  kan man ber att betalar den på fredag så snälla du lägga ett bud på den på 500+
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 09:26:16 följande:
    Godmorgon! Ja god får den väl aldrig vara här...har inte sovit trots barnfri. Haft så jäkla ont i svanskotan hela natten o inte kunnat hitta någon bra ställning.Ringde min BM för o fråga vad jag kunde ta för smärtstillande mot det o berättade att jag ramlat i trappen...dumt gjort, nu skickade hon mig till läkaren Ska dit i eftermiddag *suck* orkar inte med fler läkare...Hoppas iaf på många fina paket i lådan idag Väntar hem lite TS- och traderafynd
    liljan hon har svarat på TS  förstod inte exakt vad hon skrev men frakten var 55 kr
  • Rååsa Smurfen

tänkte höra med er om det finns nåt speciellt man kan göra för att mildra smärtan när man nässlat sig ? Tara har inte nässlat sig på hela sommaren ,men nu när vi gick hem från dagis blev hon kissnödig och råkade nässla sig en del just under rumpan stackarn och är jätte ledsen nu ..

• Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 12:38:41 följande:
    åhh FY!!! Har ni någon kortisonsalva hemma?? Eller annan bedövande salva? Annars är det bara kallt vatten jag vet som kan lindra, o filmjölk! Det använde alltid mamma Hon silade filmjölken i ett kaffefilter o smörjde på, SÅÅÅÅ SKÖNT!
    vi har tagit lite kallt vatten på det och lite Locobase  hon ligger i min famn nu och har slutat gråta ,  köpte verum hälsofil med vanilj o passion i går  den inviger vi just nu på Taras rumpa   "mer mer säger Tara " så det var nog skönt
  • Rååsa Smurfen
    snigelina skrev 2009-09-24 12:55:01 följande:
    Rååsa Smurfen skrev 2009-09-24 12:35:48 följande: nässlat sig = bränt sig på brännässlor?Stella ramlade ner i ett dike fullt med brännässlor när hon var 1,5 år Hon var barbent och hela benen svullnade upp och blev röda Tack och lov hade vi aloe vera-gel hemma och den gjorde susen. Svullnaden gick ner omgående och det dämpade även smärtan/kliandet. På kvällen såg benen nästan ut som vanligt
    ja just så  ,otäcka nässlor gör ju så förbenat ont jag lyckades nässla mitt finger i dag ,det svider lite ännu ..
    Har lyckats undvika kontakt med nässlor hela sommaren på Tara tills nu ..
    Rodnaden ser ut att har lagt sig lite på Tara nu och hon är på väg att somna i min famn nu.
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 12:58:19 följande:
    Ja jag håller med...man kan fråga om ALLT här Själv ska jag lunka ner till Apoteket snart o fråga efter Ipren gel efter tips här Nu lär Tara dock alltid anse filmjölk som något man smörjer in på kroppen o inte äter
      jag har okså prövat nån sån kräm fast nån mot muskler när jag hade sträckt nån muskel ,det är ganska skönt med sådan krämer och den funkade bra
  • Rååsa Smurfen
    Zvartaliljan skrev 2009-09-24 13:12:12 följande:
    mm väntar bara på att läkaren ska ringa innan jag går till apoteket...vill inte behöva prata med honom ute bland folk...känns lite sådär. inget direkt pinsamt men ändå.
    är Maia med dig i butiken nån gång? tänkte om vi någon gång gör en utflykt med tåg ,så hade det varit kul för Tara ,för hon prata ofta om Maia här hemma ,varje gång hon kollar BT är det första hon säger är Maia där ..
    Det finns 3 st barn hon alltid prata om Hanna (en grann tjej) och Emma (dagiskompis) och sen då Maia
    Tara är tyvärr väldigt blyg  så de få gånger hon träffat Maia , har hon mest tittat facinerat på henne ,tro Tara hade hade tyckt det var roligt att leka okså {#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14