Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

lillronya skrev 2009-07-10 23:13:09 följande:
    Skönt! Mina småttar sover sen länge. Men de stora har sommarlov. Får höra det varje kväll.
    Ja, här brukar äldsta vara först i säng och yngsta sist. De har totalt olika sömnbehov och den ena är kvällspigg och den andra morgonpigg. Idag var sista dagen på dagis/fritids, så nu är mina sommarlediga i fyra veckor
  • snigelina
    mortillsju skrev 2009-07-10 23:17:03 följande:
    Minska dagsömnen (eller ta bort helt). *tipselitipsar*
    Jag tror barnet ifråga är tre månader
  • snigelina
    mortillsju skrev 2009-07-10 23:26:56 följande:
    Tycker ni att en grabb på 4 kan ha Molos trikåbyxor på sig? Ser det pyjamasaktigt ut eller?
    Ja, det gör det! Det är ju pyjamasbyxor egentligen *s* Näe, men jag gillar dem inte alls...
  • snigelina

Ångrar lite att jag inte tog mer från Mysgrodan, men jag hoppas hon ska beställa igen. Tror inte två av plaggen gått i produktion och då blir det ju bara tre kvar..

• snigelina
    Raihana skrev 2009-07-10 23:28:47 följande:
    JA, det är ju därför vi har råd att jag går hemma hela dagarna och hoppar Molosar Näedå, han är golvläggare. Sommaren är dessutom deras högsäsong. Sen gör dom mycket butiker och restauranger, och eftersom golvbeläggningen luktar en hel del, får dom snällt vänta tills butik/restaurang stängt. Mao, mycket kvällar och nätter.
    Ahaaa, då förstår jag att det är konstiga tider han jobbar Min gubbe körde taxi tidigare och jag tänkte om det var nåt liknande, för han jobbade jämt och ständigt då..
  • snigelina
    Buttelina skrev 2009-07-10 23:30:14 följande:
     även om du är trött så passa på att njuuuuta!! tiden går så fort! Bestäm dig för att bara acceptera att du ska vara uppe länge om kvällarna och sov en stund på dagen om du kan, så känns allt mycket lättare
    Jamen precis! Njuuuuuut och anpassa dig efter henne Denna tiden kommer inte tillbaka..
  • snigelina
    mortillsju skrev 2009-07-10 23:32:27 följande:
    Jag tycker de är lite coola, speciellt på tjejer (av nån underlig anledning) men årets modell är inte toppenbra. För vid mudd nedtill, så den måste nog sys om tror jag.
    Ja, vi har haft några såna men mudden har alltid varit tokbred
  • snigelina
    Raihana skrev 2009-07-10 23:34:36 följande:
    Taxi var ett alternativ när han kom till Sverige, men jag sa NEJ. Händer alldeles för ofta att taxi chaufförer blir misshandlade/rånade här uppe.....golv är säkrare
    Ja, där han körde var det nog lite lugnare.. förutom att han fick jobba 250-260 h/månad.. urk.

Jag tror inte att badges-leggings och stickade leggings gått till produktion.. Eller jo, det kanske det har, men jag är lite orolig.
  • snigelina
    Buttelina skrev 2009-07-10 23:35:33 följande:
    eller hur!! jag kan ibland sakna tiden då jag satt uppe med lillebror till kl 2,3 på natten och han ammade och ammade. åhh härligt att bara titta ner på honom och se honom mysa
    Jaaa, gooos.. Åh, jag MÅSTE ha en bebis till!
  • snigelina
    Buttelina skrev 2009-07-10 23:42:14 följande:
    åhh ja jag med
    ...och när de sen somnar med en mjölkdroppe i mungipan.. eller kikar upp och ler med hela ansiktet innan de hugger tag i bröstet igen.. {#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14