• isako

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-12 00:56:48 följande:
    Ja, Dk har jag också sett dom. Är lite avis på föräldrarna som är där just nu....
    Raihana skrev 2009-07-12 00:56:02 följande:
    Ja, tragiskt hur barn kan vara. Min snart 4-åring kom hem ledsen från lekplatsen för att jämnåriga tjejer kallade henne tjock. Ööööh, ska så små ens veta sånt liksom..... Och hon ska börja på dagis om en månad
    haha jag med!! Fan jag hade dem på min lista men tog jag bort dem!?!! *dooh*
    Får hugga dem när de kommer till shopen

Nääää!! Redan vid 4 år! Stackars stackars gosungen!
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Raihana skrev 2009-07-12 01:01:39 följande:
    Mamma och co. skulle gå och shoppa lite i Köpenhamn efter tivolit på em, så jag försökte lite: Mamma kan inte du ....... Sluta med dina kläder nu, jag ska shoppa leksaker till dina barn! INGA kläder......
    hahah dumma mamma! You go girl. Vet hur jag blir om ngn är dum mot Isak. Jag är då rakt INTE pedagogisk.. *skäms lite, meninte mycket*
    Theina skrev 2009-07-12 01:05:51 följande:
    haha, min mamma säger samma sak.... men usch och fy för att säga sånt, i den åldern dessutom. isako: tycker att rött är en helt OK killfärg Skit också, nu hittade jag ännumer jag vill ha.. äääh, jag har inte råd att hänga med er, haha..
    haha japp den här tråden är faaaarlig för ekonomin.. *suck*
  • isako
    Raihana skrev 2009-07-12 01:11:54 följande:
    Näe, men min dotter har lekt flera ggr med dessa granntjejer. Så jag vet inte vart det kom ifrån. Men jag gick dit och frågade dom om dom lekte med henne för att hon var snäll och rolig eller för att hon var tjock. Snäll såklart svarade dom, ja varför kommentera hur hon ser ut då? Hon har väl inte kommenterat eller sagt ngt om hur ni ser ut. Så dom skämdes lite. Jam na undrar hur folk uppfostrar sina barn. Sen att barn kan vara plumpa är ju en annan femma.
    You go girl!!
  • isako
    Theina skrev 2009-07-12 01:21:57 följande:
    Jag ska också sussa nu, sovgott på er
    Buttelina skrev 2009-07-12 01:14:51 följande:
    nu måste jag sova tjejer har en massa som ska fottas och läggas in i datorn som sen så småningom ska ut på tradera... kram på er
    Raihana skrev 2009-07-12 01:16:42 följande:
    Näe, ska sova nu. Mina guldklimpar kommer ju hem imorrn
    Godnatt på er alla
  • isako

Butte & Julia.. Göööttt.. Säg till innan ni slänger ut på T Så att siter med fingret färdigt

• isako
    jojoa75 skrev 2009-07-13 00:28:28 följande:
    smyger lite i kulisserna idag.. inte redigt på humör..
    Samma här...
    Vill ha Molo nyheterna NUUUU!
    Plus att jag vill ha en personal shopper till Isak som kan hjälpa mig hitta plagg som är hans stil men ändå accepterbara bland grabbarna i skolan *suck*
  • isako
    Raihana skrev 2009-07-13 00:35:30 följande:
    Nämen gumman då! Och lille sötfisen. Går han itne med på rött då. Och mörklila kan vara "killigt" tycker jag.
    Tycker du? Det var en bra idé faktiskt!
    snigelina skrev 2009-07-13 00:35:17 följande:
    Lila med stjärnor, helt klart
    Får ta han till LLM sen så får han själv shoppa loss.
    snigelina skrev 2009-07-13 00:36:00 följande:
    Men överlag.. FÄRGER förstås! Tittar på killarna i skolan och usch, det är bara grått, svart, marinblått och brunt. Inte ens grönt eller klarblått liksom
    JAA o det är sååå tråkigt juh! Isak är INGEN grå kille precis
    snigelina skrev 2009-07-13 00:38:46 följande:
    Sen tror jag mer på att stärka Isak än att försöka få honom att "gömma sin stil". Har en kompis son som är ett år äldre än Isak och han gillar också lila, rosa, Hello Kitty osv och kommer ha det även i skolan. Han är så stark i sin tro på sig själv och att han har fina kläder på sig, så ingen kan trampa på honom liksom..
    Ja det gör vi med o Isak är verkligen en underbar kille som också tror på sig själv o bryr sig inte om de andra killarna. Men vändpunkten för mig kom häromdagen när de hållt fast honom ett par killar o försökt dra av honom byxorna då han hade sina rosa frotte knickers från Lindex på sig...
    Vad göra liksom? Jag gick ner o hotade dom till livet typ. Letade upp varende en jävel av de små h*r ungarna även de som var hemme o gormad o skrek...
  • isako

Vad kostar smågryns mudd jeans?
    Är hon "en av oss"?? Tycker jag känner igen fina lilla modellen...?!

• isako
    Raihana skrev 2009-07-13 00:47:44 följande:
    Ja, mörklila, rött, vinrött. Men F*N han ska väl kunna ha vad f*n han vill på sig! Nu blir jag förbannad!!!! Sånt där stör mig till tusen, att man inte kan få vara, prata se ut, klä sig hur man vill etc. etc. Go 4 IT!! Ge dom vad dom tål, ouppfostrade snorjärsar!
    haha
    Ja alltså jag var så arg så jag skakade. svor på arabiska svenska om vartanat. Den ena pappan till två av ungarna bad mig att lugna ner mig o då började jag svära på honom med på arabiska att han inte kunde uppfostra sina barn osv osv. hahah Men just då var det mindre roligt. Nu när ungarna ser mig på gården springer de i förväg IFALL det är dem jag är ute efter Stackars barn..
  • isako
    snigelina skrev 2009-07-13 00:48:31 följande:
    Det är sorgligt Oftast är det inte ens barnens fel, utan föräldrar, släktingar, vänner och omgivning som ger dem konstiga idéer. När Nora var fyra och gick på dagis var hon lite ledsen för en tjej hade sagt till henne att hon hade en pojktröja på sig (blå gissar jag, minns inte vilken det var). Men vi pratade om att det är HENNES tröja och HON är ingen pojke, alltså kan det inte vara en pojktröja. Det är en barntröja.
    Naaaw sötelöken!
    Ja vi kör samma race här hemma att det är Isak tröja o att man får ha på sig vad man vill och att ingen skall få bestämma mer än han själv. Hoppas bara att han fortsätter vara lika stark!
    jojoa75 skrev 2009-07-13 00:49:50 följande:
    beställde när det var rea. Rekommenderar INTE.. SUPERlång lev tid. Där är modeller från tråden, ja, men hon är inte "en av oss". Nog så att nån som shoppat där skickat bilder till henne som hon lagt i bloggen.
    Oj jisses Amalia!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14