Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

SmillaMilla skrev 2009-10-02 07:45:09 följande:
    Oj när fyller han år? Lycka till på ul! Allt kommer säkert att gå hur bra som hellst.
    Han fyller på söndag, på kanelbullens dag
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 07:51:22 följande:
    Bra dag att fylla år på.Du en liten ot fråga. Vad har ni haft för barnmatstol till August? Vi har en tripptrapp till X, men det funkar verkligen inte.
    Han satt länge i den vanliga enkla vita matstolen i plast från ikea. Nu har han en vanlig pinnstol som är lite högre än de andra stolarna
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 07:56:20 följande:
    Okej, han har inga problem med att han hasar ner? Måste luta armarna på något?
    Nej, det problemet har vi aldrig haft faktiskt. Han har alltid varit ganska "stadig", han har heller ALDRIG gjort några försök med att klättra ur stolen.
    Men till den stolen som finns på ikea (antilop heter den va?) Finns ju ett bord man kan sätta på framför, tror du inte det kan hjälpa?
  • Busbellan
    plura skrev 2009-10-02 08:58:46 följande:
    Hoppas att det är ok att komma med en liten fråga, fast att jag aldrig skrivit här tidigare (men "tjuvläst" nån gång för lite tips)Vad tvättar ni med för tvättmedel och vad använder ni på fläckar? Tycker att jag tvättar sönder alldeles för mycket av barnens kläder. Använder själv tvättex *lat* och vanish.Hoppas på supertips
    Använder via när jag tvättar. vanish funkar på det mesta, men på riktigt svåra fläckar löser jag upp en diskmedeltablett i lite vatten och låter plagget ligga i minst ett dygn, funkar på så gott som allt
  • Busbellan
    zuperduperme skrev 2009-10-02 10:42:52 följande:
    nån som sett mössor från geggamojja som passar bebisar på typ 4 månader??eller nån annan fin mössa som passar molos lila lurvoverall. letar för fullt men hittar inget
    Tipsar som vanligt om denna sida, massvis med fint att välja på
    http://www.bymyhr.se/bestall.html
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:47:09 följande:
    Var på rådgivningen (bvc) nyss. Svea är inte så liten längre. Trodde hon var 87 lång o vägde 13 kilo. Det stämde inte riktigt Hon är ju 90 cm lång o väger 14 kilo. Jag är helt chockad.
    Stor tjej ju
    Undra hur stor Ella är, har försökt mäta henne mot väggen och får det till 92 cm, men hon väger nog bara max 12 kg
  • Busbellan

Personalen på dagis beklagade sig förresten lite idag över att hon inte äter nåt. Nej, jag vet svarade jag, det gör hon inte hemma heller, men vad ska man göra liksom?
    Tror inte på att påpeka det för henne hela tiden och ligga på om att hon ska äta.
    Hon får helt enkelt sitta med vid varje måltid och vi lägger upp mat till henne, ibland kanske hon petar i det lite och ibland rör hon det inte alls.
    Man får väl hoppas att det lossnar nån gång, tills dess får hon väl leva på sin välling

• Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:52:34 följande:
    ha ha ja jag vet inte riktigt vad som hänt. Vad växert ungen utav? Äter ju knappt något. Skulle kunna leva på saft o ost.Ella o Svea verkar ju var aungefär lika, men svea är nog lite rundare.
    Ja, de förljer nog varandras längdkurvor rätt bra, Svea är ju nån månad yngre än Ella, sen tycker jag man kan se vissa likheter utseendemässigt också
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-10-02 10:55:23 följande:
    Ja absolut. Kan nog bero på att deras mammor också har samma klädsmak, så de går ju ufta med lika dana kläder Vad har ella i dag? Svea har pussel muddisa o molo velour tröja med rosa vantfickor.
    Ella har winterblossom (heter de va?) muddbyxor och lila/vit randig katvigtröja
    Men jag höll i pusselmuddisarna idag på morgonen också
  • Busbellan
    Morty skrev 2009-10-02 11:00:58 följande:
    Nej att hålla på och påpeka får nog bara motsatt effekt. Man vet ju hur man är själv om någon tjatar på en om nåt. Så länge hon inte går ner i vikt så borde det väl inte vara några problem? Sen är / har hon väl varit välidgt sjuk. Sånt påverkar också. Rätt som det är så äter de igen.Mattis som blev 4 i maj är 105 och väger 15 kg. Han har varit på den vikten lääääänge nu. Men han äter bra.....han bara är en smalfis.
    Ja, jag hoppas ju på att när hon blir av med sin hosta som hon fortfarande har av sviterna från lunginflammationen så kanske hon äter igen
    Visst hon är smal, men det ligger nog i generna också, hennes pappa är riktigt smal.
    Kommer ihåg Noras siffror vid 4 år, 100 cm och 13 kg
    Hon väger ju bara ca 20 kg nu som snart 10-åring.

Ella följer ungefär Noras kurva när det gäller vikt i förhållande till längd, bara att hon är ca 1 år före Nora, hennes 2-års storlek hade Nora uppnått vid 3 år
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14