Inlägg från: Stormis |Visa alla inlägg
  • Stormis

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

rosenkind skrev 2009-08-06 20:14:40 följande:
    Har nån sett dom här på rea?www.seimishop.com/images/molo_kissahousut.gifSöker efter dom i storlek 80 eller 86...
    Skulle gissa att de är körda att hitta i butik, kom förra hösten. Du får nog spana på Tradera. Sällan jag ens sett dem med hängseln dock. Då och då utan.
    ♥♥♥ Dotter 0710 & lillebror i magen med BF 0912 ♥♥♥
  • Stormis
    rosenkind skrev 2009-08-06 20:20:46 följande:
    Jo, jag misstänkte att de skulle vara från äldre kollektion... synd. Det finns väl inte några andra "kattplagg"? Min dotter är helt såld på katter just nu
    Inte fr Molo. Småfolk brukar ha katter dock. Men Molo-katter finns på Tradera vet jag.
    rosenkind skrev 2009-08-06 20:21:45 följande:
    Förresten, hur är Molos byxor i storlek? Stora och vida?
    Kan bara svara för de mjuka babybyxorna i trikå. De är "lagom" på alla sätt. Kan dock vara lite vida i midjan för vissa smalisar, men på min smalis sitter de uppe. Molos stl stämmer bra överens med längden. Min 81-82 cm ha både 80 och 86 (med litet ärmuppvik).
  • Stormis
    Everlonn skrev 2009-08-06 20:48:44 följande:
    Nu är vi i Stockholm igen!Har varit några dagar i Uppsala, träffat Quiet Tought Det var jättetrevligt, fika och shopping, kan det bli bättre Hon har så go humor!!! Nu sitter jag och grunnar på vart det finns apotek som har näringsdrycker till barn i trakten av Upplands bro..Bus har ätit såååå dåligt nu i 4-5 dagar Nu i ca 4-5 dagar har hela dagens måltider betått av 3 skedar joggi på morgonen, två gnag på en köttbulle (typ en halv köttbulle) och tre gnag på ett ägg...Hon dricker bra, mjölk, saft och vatten..godis har hon fått lite för att sitta still i vagnen och chips eller riskaka med smak för att få i henne lite salt..Så imorgon ska jag ringa runt för att se vart det kan finnas näringsdrycker...nån som vet?
    Nu blir jag lite OT här för alla andra, men näringsdrycker kan jag allt om! Nästan iaf... Är dietist .
    Som du säkert sett på Apotekets hemsida så finns det en hel del att köpa (recepfritt). Problemet är att de ganska sällan har produkter hemma (för barn) eftersom det är ett stort och skrymmande sortiment. Så i regel tar de hem först när man får det utskrivet av läkare/dietist (120 kr för 3 månaders bruk vid sjuksom som stöder behovet). Dock kan du beställa det du vill ha ändå, men till ett litet otrevligare pris. Brukar ta nån vecka för leverans. Exempel på drycker till barn är Minimax (de brukar vara de mest populära), Nutrini, Frebini.
  • Stormis
    Everlonn skrev 2009-08-06 21:31:29 följande:
    Felet är att vi är på semester..så mitt hopp går till att nåt apotek har det hemma i stockholmsregionen...gärna typ över stockholm...Tror att hon kommer att äta bättre när vi kommit hem (peppar peppar) så behovet är JUST NU! Vi kör hem på måndag..
    Då blir det nog till att ringa runt tyvärr. Mitt tips skulle vara att kolla på sjukhusapoteken först. Men jag skulle inte ha några förhoppningar dock. Hur gammal är hon? Om det bara gäller nån enstaka/dag så går det med vuxennäringsdrycker också. En vanlig energirik (1,5 kcal/ml), typ Fresubin, Fortimel, Resource (se bara till att det inte är "extra" av nåt, speciellt inte protein).
    lillronya skrev 2009-08-06 21:33:17 följande:
    Kramar om, jag med!! TAck! JA jag är glad att han dricker välling. Den ende av mina barn Gillar ot: Vet du om det finns nån mjölkfri utan kärnfrukter och bär?
    Finns bara en helt mjölkfri, heter Provide Xtra. Dock innehåller den naturliga juicer (alla utom citron/lime, den är enbart syntetisk). Dock sägs det att ev allergener är borta iom upphettningen i produktionen etc, men jag vill inte lova det så här rakt av.
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-08-06 21:50:43 följande:
    Humla1: Tusen tack för bilden i dag!!!!! Kan inte gästboka dig då jag inte är inbjuden! Men tack tack tack! Du är en ängel!
    Inboxa går om du gör det via din egen inbox. Bara så du vet .
    PS Har förresten rotat genom ditt galleri idag efter Katvigbilder, beställde på Busloppan. Har för mig att du har Miniappleklänning också. Fel?
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-08-06 21:57:04 följande:
    Jasså går det om jag inte är inbjuden? Måste testa!Nä ingen miniappel. Bara massa randiga klänningar. försöker att hålla mig från att inte beställa massa katvig från i våras. Och ns. Men svåååårt!
    Det går att inboxa om du går in i din inbox och själv skriver in aliaset du vill skicka till. Jo, tack, jag och reor. Å lila ska vi inte tala om... Men jag hade midiappletröjan sen tidigare. Och fick nu beställt velouren samt byxan (Sveas kombo ). Å NS-jeansen från i våras har jag bunkrat från 80-92. Army med . Men de lönar sig verkligen med 30 % och jag kommer ju att använda dem till 2 barn. Det enda jag nu saknar är en harem i 86. Men har inte hittat det nånstans.
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2009-08-06 22:06:43 följande:
    Tjejer vad säger ni kan svea ha dessa?www.baobabbaby.com/v4/index.php?sivu=tuote&tu...Eller är de för bebisar?
    Bebis tycker jag. Å du har ju fina klänningen i samma... Tror att det blir lite sådär som den sär suiten du köpte. Clown tror jag att du beskrev den .
  • Stormis
    Busbellan skrev 2009-08-06 22:14:15 följande:
    Ja, det har egentligen inte med om barnet har blöja eller inte, tycker mer det ser lite roligt ut med blöjknäppning på stora barn.Fast jag har aldrig tänkt så när det gäller suits konstigt
    Suitsskadad {#lang_emotions_dreamer}
  • Stormis
    Pimm skrev 2009-08-06 22:28:40 följande:
    Vi har också köpt den huvan för den kunde jag inte heller motstå:) Så fiiin såååå! Dock höll jag i börsen och tog inget annat för jag har spenderat too much
    Värst vad du var duktig då {#lang_emotions_sealed}... Själv spenderade jag ju alldeles mycket mer än vad jag tänkt mig. Å allt för ett lila kantband . Men oj vad fin den blir till lila Hummeln i vinter!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14