Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:44:47 följande:
    Ja det blir väl bara till att ta sig i kragen och möta helvetet igen O nu blir jag ju mer o mer säker på att det är mjölken som är boven...så nu är det banne mig slut på hennes oboy-drickande!! Köpte hem oatly o blandade i oboy, men hon märkte direkt skillnaden och ville absolut inte ha. men nu ska hon inte ens kunna välja för det här måste få ett slut! jag får väl åka in imorgon med henne...släppa av felipe i någon lekpark med de andra två för jag vill definitivt INTE att de ska se vad de gör med Maia där inne på sjukhuset. Kan ju skrämma livet ur de stackarna o se henne skrika så där hysteriskt.
    Gör så. Men blir det värre i natt så måste du lova att åka in med henne. Vill inte skrämma dig, men tarmarna kan spricka. Stor kram till dig o maia!
  • SmillaMilla
    snigelina skrev 2009-07-11 22:46:30 följande:
    Usch.. Fast det kan ju även hända hemma om det går för långt..
    Joooo då, det var så det slutade hos oss för det mesta. Efter 13 dagar utan att bajsa. Det var fruktansvärt. Varje dag när han bajsar på toaletten så får jag ett leende på läpparna. Kommer säker bli glad ända till han är 18 år för att han bajsar på toalette.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:46:30 följande:
    nä...men hur hjälper det?? Jag vet inte riktigt vad de gör där...
    De hjälper Maia att våga släppa taget. För oftast beror det inte på någon allergi. När hon själv kommer våga att sitta på toaletten varje dag så kommer det att lösa sig. Anton var 5½ år när han slutade bajsa i blöjan. Då var det bara psykisgt eftersom han alltid varit hård i magen o att det alltid hade gjort ont att bajsa. Han vågade ihelt enkelt inte, även om det var löst. 
  • SmillaMilla

Jag söker nu framförlalt molo vår suite med dalmatiner, blå kant. Stl 62. Någon som sett? Eller bodyn o byxor i dalmatiner. Stl 62.

• SmillaMilla
    solouniko skrev 2009-07-12 18:44:06 följande:
    Vi har här iallafall på lokalbutiken, suiten med blå kant på 30%. Hittar du ingen annanstans så kan jah ju skicka! Body o byxa finns nog också..
    Skall kolla runt lite. Tycker den är sååå fin. Skulle vara perfekt present till en liten Kasper. Men visst skall man ta stl 62 tille n nyfödd. Föräldrarna är långa. Men han var bara 51 lång nu när han föddes.
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:11:52 följande:
    Godkväll. Upptäckte att lekterapirummet hade en dator med internetuppkoppling så nu fastnade jag här såklart medans Maia leker lite Vi ligger inlagda...inget resultat ännu trots både Klyx och oljelavemang. Imorgon bitti blir det vattenlavemang. Efter klyxen skrek sig Maia fördärvad...det var hemskt. Hon knep med benen så självklart kom inget ut mer än klyxen som rann med ytterst lite bajs. Sen sov hon helt utmattad i 3 timmar efter det och nu har hon precis fått olja...så jag väntar på effekten. Hoppas F kommer och avlöser mig inatt för jag är helt slut efter denna dagen. Vill hem o duscha o ta på mig rena kläder också...har allt möjligt på mina byxor nu som inte luktar så gott...
    Åhhhh snyft! Stor kram till mamma o maia!!!!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:22:11 följande:
    Tack ni är så goa Kan säga att mamma lipat en hel del idag...när tösen skriker av smärta o tittar med en bedjande blick och säger att hon vill åka hem då brister det... Men just nu leker hon lugnt o fint...har levt på 3 isglassar idag och bad just sjuksyster om en 4e
    Åhhh fy! Jag sitter också här o gråter. Jag känner igen mig så väl i det du beskriver. Anton var ju lite större när han hade det som värst (så som maia har det nu). Då skrek han sådana hemska saker som att han hatade mig, att vi slog honom, han ville hem, han ville inte vara kvar. Ja det var fruktanvärt. MEN det blir bättre!

I uppsala finns det något som heter "bajskliniken", sköterskorna här var tvugna att utbilda sig därifrån för att klara av detta. Vi fick då ett schema som vi skulle fylla i när han bajsade, hur mycket etc. Var tredje dag skulle vi ge klyx hemma om det inte kom något. Det var något av det värsta jag varit med om att behöva göra detta hemma. Här skall ju ens barn känna sig säkert o något sådant skall aldrig få ske i ens egna hem. Det är verkligen hemska övergrepp, men det måste ske. Tyvärr reagerade han allergiskt mot dessa klyx. Så vi var tillslut tvugna att åka in var tredje dag o ge vattenlavenemang istället på barnkliniken.

Efter några veckor så här och med ständig hjälp av lekterapin. Började han sedan att bajsa på toaletten. Han var då 5 ½ år och äntligen blev det okej. Någon månad ytterligare så fick han movicol och nu klarar han sig superbra. Bajsar 1-2 gånger om dagen på toaletten. Visst är han hård i magen, men han är inte rädd, han klarar av det.

Vår läkare pratade om outvecklad endtärm. Tyvärr visar svea samma tendenser på hårdmage. Men hon bajsar på pottan så det går riktigt bra.

Hoppas att min historia kan hjälpa dig lite. Stor kram!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2009-07-12 19:38:20 följande:
    Åh fy låter hemskt för honom och er Ännu värre när de är så gamla...då sitter det väl i längre. Maia hade ju precis börjat glömma förra gången trodde jag. När jag sa att vi skulle åka till sjukhuset så gick hon direkt in o hämtade en film som hon ville ha med sig, hon sa att på sjukhuset tittar man på film Hon var jätteduktig när läkaren skulle känna efter, satt helt stilla, däremot när klyxet skulle ges så fick det ju bli med våld. Men oljan gick lättare nu, då fick hon ju även lite bedövning innan och blev lovad glass efteråt. Det jag inte förstår är hur hon kan skrika av smärta ena sekunden och knipa så man märker att det trycker på och gör ont, för att sitta här och pussla o leka lugnt o fint i nästa sekund... Jag ska be dom att de verkligen kollar upp hennes ändtarm...har läst lite om det här Hirschprungs eller vad det nu heter och vill att de kollar upp det. Men de tycker hon ligger för bra i vikt för den sjukdomen...eh...vägde 13,2 efter att inte ha bajsat på 8 dagar...tycker inte jag är särskilt mycket för en 3-åring.
    Oj nej inte väger hon mycket! Så det borde nog absolut kolla upp det där ordentligt. Det skadar ju inte.

Det här med att hon skirker har nog inte något med smärta att göra. Alltså under själva lavenemanget. För det skall tydligen inte göra ont. Utan mer kännas konstigt. Så hon skriker mest för att hon inte vill och för att hon måste ligga stilla. Just för att hon förlorar kontrollen över sin egen kropp. Därför känns det som ett övergrepp. Så sedan när hon blir fri så är allt bra igen. Däremot gör det ju säkert skitont när hon skall bajsa ut klumpen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14