Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

kexchoklad skrev 2009-07-21 22:13:12 följande:
    Nej, vad tråkigt. Hur kan man säga att man inte gillar kläderna? Skulle det mot förmodan vara något man inte gillar kan man ju sälja det på T. Världen är då full av konstiga människor. Man borde väl vara tacksam att någon ställer upp och köper åt en!
    Ja, det är jättesvårt. Måste gå in på Asko och prova overallen i 68, det borde ju vara samma i storleken som förra årets? Jag har ju en lurvoverall i 74 som ligger och väntar, hon får väl ha den om hon växer ur 68an ;)

Och visst är det SÅ trist att bo här uppe ibland. Skulle så himla gärna vela fara på salg. Älskade verkligen alla vårens kläder! Vi får ta sista minuten flyg till sthlm du och jag och åka med någon vänlig själ därifrån {#lang_emotions_laughing}
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:15:06 följande:
    jo.. hörde om det med.. ska man gnälla så kan man ju åka ner själv,så får man leta efter det man vill ha själv!! det är ju inte lätt direkt o få tag på de man e intresserad av.. !!!Tack o lov så är inte de flesta så ju, utan är enbart tacksamma över stöket o tiden man lägger ner.. de jag köpte till var JÄTTE tacksamma, o sa det flera ggr!! Trots att jag inte hittade allt till en, utan hon tog nåt annat ist, så jättelätt o köpa till!! o bra o snabb mailkontakt, o sms kontakt.. så jag hade nog tur, handlade åt 3 st utan minsta krångel!! men det finns rötägg överallt tyvärr.. tyvärr skapar det ju bara problem för de som verkligen inte är såna, just för att ingen kommer våga handla =(
    Fy vilken dålig stil! Man borde verkligen vara tacksam om någon handlar åt en på ett sånt ställe. Det är väl nog rörigt som det är att hålla reda på det man själv vill ha. Skulle aldrig få för mig att klaga, var jag inte nöjd med något skulle jag absolut inte säga det utan isof sälja det vidare på T. Synd verkligen, man förstår ju att folk blir rädda att handla åt andra..
  • solouniko
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:19:10 följande:
    Förlåt, mitt svar var till Solouniko Att dina ungar behöver "riktigt" overall de förstår jag, fy bubblan va kallt!!! Men du, ang salg. Mammastök körde ner... hon bor typ vig Gävle någonstans. Kanske du kan ta dej dit och sen samåka med henne till salgen!?
    Förstod nästan at det var till mig. Jag och Kexchocklad bor ju "grannar" så vi har också -30 här på vintrarna. Milla blir 1 år i mars och då kan det fortfarande vara rikigt kallt här uppe. Fast förhoppningsvis vill hon fortfarande sitt lugnt och stilla i vagnen då :)
  • solouniko
    kexchoklad skrev 2009-07-21 22:26:17 följande:
    Ja, det skulle vara jättekul att göra det. Tur att jag ska börja jobba lite till hösten så jag förhoppningsvis kan spara lite pengar Kul förresten att jag har hittat någon i den här landsänden som har förstått hur fina molos kläder är. De flesta av mina kompisar vet knappt ens vad molo är Jag vet inte om de är samma i storleken, men så mycket borde det inte skilja tycker man ju. Jag måste köpa en lurvoverall till Ella. Jag har funderat på den hallonröda med gula kantband. Den ser så fin ut! Och så måste ju Elias få en lurvjacka förstås, men jag vet inte vilken..
    Ja, måste tjata lite på mitt förra jobb så jag kan jobba lite extra där medans jag är mammaledig så man får ihop lite penki {#lang_emotions_laughing} Haha ja, vilka tokstollar! Får också lite kommentarer om dyyyra kläder osv av vänner som inte vet vad Molo osv är. Men men tur att alla är olika {#lang_emotions_tongue_out} Hade varit jättekul att fara. A dream come true {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_dreamer}
    1 och 1 är 3 skrev 2009-07-21 22:29:38 följande:
    Men vad dillar ni om då!? Åk tillsammans till salgen! Mammastök hoppar in i bilen någonstans mellan sundsvall och gävle... å sen tillhanahåller Ronya med sängplatser och jag fixar pizza, favorit i repris!
    Låter ju nästan som ett erbjudande man inte kan tacka nej till {#lang_emotions_cool}
  • solouniko
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:31:41 följande:
    det tycker jag vi har sovplats med salgen är en upplevelse i sig... jag va första ggn nu i vår, o SKA åka på kommande... totalt såld på den.. saken i sig, o se alla fiiina kläder, man blir helt okontaktbar typ o så dessutom i sällskap med lika galna "fruntimmer" som en själv.. som fattar det här med rea, o inte suckar efter sisådär 2 sek när man för femtioelfte gn undrar vilken stl man ska ha ha *menar iiinte typ sambos*
    Ja jag kan tänka mig att man blir alldeles prillig! Haha. Ska deala med karl. Han vill ha en subwoofer (heter det så?) till sovrummet (jättenödvändigt tycker jag, lika nödvändigt som tre lurvar i samma storlek tycker han{#lang_emotions_cool})  Haha, så vi får "köpa loss" varandra då så far jag på salgen och han får sin jäkla sub till sovrummet {#lang_emotions_laughing}
  • solouniko
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:40:53 följande:
    Japp, hojta till när den väl kommer sen.. om du inte åker själv =) men tycker du ska försöka åka själv en gång, skitkul!!!

Risken är väl bara att åker man en gång vill man alltid åka {#lang_emotions_tongue_out} 
    kexchoklad skrev 2009-07-21 22:40:29 följande:
    Jo, nog får man såna kommentarer ibland, men tur att vi alla är olika Jo, det hade verkligen varit hur kul som helst att fara! *Drömmer mig bort till salgen*
    Ja, fy bubblan vad roligt! *tänk att baada i molo* Tjohoo!
  • solouniko
    LJ2 skrev 2009-07-21 22:46:24 följande:
    runt hälften ca, en del är billigare.. linnen kostar bara 50 dkk = ca 75 skr.. jag gillar ju att man hittar gamla print där med =)) som oftast blev favoriter, men inte finns i butik mer.. =)) finns fortfarande ett tryck jag VILL ha, men kommer nog aldrig hitta.. letat som en galning!! men men.. köpte tom i stl 68, bara för o prova, då jag hittade den på salgen, men fick säljas vidare.. tyvärr!!
    Visst kan det finnas kläder från tidigare kollektioner också? Om det blivit över osv? Måste ju bara fara, hade varit såå kul! Hur långt har du från jkpn till salgen? Nu när du hittade en smidig väg {#lang_emotions_tongue_out}
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14