• Milliz

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

solouniko skrev 2009-07-23 21:28:03 följande:
    Godkväll! Shoppar ni något skoj eller väntar alla in lurvarna?
    God kväll! Nope jag har inte shoppat något alls idag

En kompis till mig fick en liten dotter häromdagen. Måntro vad man ska köpa åt henne? Någon som har något förslag? Body och byxa hade jag tänkt, frågan är bara vad..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    RååSa BuBBlan skrev 2009-07-23 21:57:26 följande:
    Fick på na overallen OM jag låvade ta fram pulkan   Så i morgon är det vi som leker med pulkan i sandlådan här Oki.. 104 på Bubblis ca 90 cm lång.. För stor till vintern? Ska ju räcka till Februari iallafall..
    Jag hade nog behållt den. Man vet ju aldrig när de drar iväg och växer. Jag har 104 till min son, han är bara 3-4 cm längre än din dotter men jag tyckte att 98 var för lite att växa i.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-23 21:57:40 följande:
    Hmm rååsa dalmatin eller bytterfly suit till en nyfödd liten kompis till Milla? Hon har inget molo än så det mååste hon väl få? Mamman tycker nog att det är lite väl grylligt och mycket färger, men butterfly är väl rätt diskret?
    Jag har funderat lite på butterflybodyn med randiga ärmar till kompisens nyfödda dotter, men jag vet inte. Jag kan inte riktigt bestämma mig.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-23 22:12:15 följande:
    Boris bus har 50% på den och byxan till (eller ja, på allt under rea iofs ), funderade också på det faktiskt. Milla har det i 68, det är ganska fint faktiskt. Var lite skeptisk i början men jag gillar det mer och mer
    Jag känner mig också lite skeptisk. Jag tycker den är fin men jag är lite rädd att kompisen tycker att det är plåttrigt. Synd att den inte finns med all-over print. Eller det finns den väl men då är det ju kort ärm isf.. Det är så svårt att köpa åt andra.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-23 22:16:37 följande:
    men åhh.. butterfly måste ju alla som har en flicka ha.. jag älskar det trycket (o hoppas det finns massor i det på salgen i höst)
    Jo jag älskar också det! Hmm, jag kanske köper en sån iaf. Måntro om det skulle funka med enfärgat röda velorisar till butterfly med rödrandig ärm, eller blir det finare med några andra byxor?

Jo, jag hoppas också att det finns massor av det på salgen och aquaflower! Måntro om där kanske kommer finnas vinterkläder också *hoppas* Jag nämnde förresten salgen till min man och han sa bara åk du, du är ju intresserad av det där Jag trodde knappt mina öron jag var helt säker på att han skulle säga men de har ju redan så mycket kläder Så nu måste jag ju börja fundera allvarligt på att fara!
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    mortillsju skrev 2009-07-23 22:20:56 följande:
    Jag har haft så roligt med min M som snart fyller fyra. Till skillnad från vissa andra här så BEHÖVER han en overall. Han har inget att ha i vinter alls. Så jag visade Molokatalogen med ytterkläder. Nä han skulle inget ha för han skulle "flysa" i vinter så det så. Sen har han suttit och noga tittat i katalogen och nu har han bestämmt att den randiga är fin (regnbågen) men att han själv ska ha den turkosa...med stjärnan på.
    De är så söta de små liven
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-23 22:23:18 följande:
    Ja iofs, men det finns ju suit. Jag äälskar suits! Milla har en butterfly i 74, stooor! Men till vintern kan hon kanske ha den. Hon som fått barn nu äger inga suits, kanske måste lilla Astrid få sin första molo suit då så hon förstår hur underbara de är? :)
    Nja, jag har fått för mig att jag ska ha en body och en byxa:-9 Jag vet inte varför. Typiskt mej när jag har fått för mig något är det väldans svårt att tänka om Jag får fundera lite till men det blir nog den med randiga ärmar iaf.
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    Buttelina skrev 2009-07-23 22:27:18 följande:
    *älskar*
    Ååh, den var jättesnygg
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    LJ2 skrev 2009-07-23 22:31:50 följande:
    men VAD funderar du på då?? har man väl fått klartecken till en rea så ska man nästan ha det på papper jag tror det funkar med enfärgade velour till.. kan nog bli för mycket mönster på en så liten bebis annars.. åhh, aqua e ju med å fin, fick tag i en body i 86 nu med, på 30% o blev så glad.. =)) vinterkläder fanns iaf i våras.. ett ställ i mitten.. vet inte hur det är nu, en del gamla kollektioner borde väl va kvar? om de har nåt på lager kvar.. det får man se.. ska nog med kolla in dom.. va väl nån här inne som fick ett sååånt klipp på en jacka tror jag? gav typ 100, 150 dkk för den, för att den hamnat på golvet eller nåt.. kommer inte ihåg exakt, vet att nån fick den väääldigt billigt pga nåt iaf.. kommer inte ihåg vem det var.. =))
    Jo, jag är jättesugen att åka men resan blir ganska dyr tyvärr.. Jo, jag borde nog få det på papper innan han ändrar sig Jag frågade om han inte kunde följa med så kunde vi ta en weekend i köpenhamn men det var ett bestämt nej. Han skulle inte följa på några villkor!! Typiskt karlar säger jag bara Jag har en aquabody till Ella men det går knappt att få på henne bodysar nuförtiden. Hon är inte stilla en sekund så den ligger tyvärr mest i garderoben. Synd att aquaflower inte fanns som babyklänning..
    Elias 070202 Ella 080920
  • Milliz
    solouniko skrev 2009-07-23 22:36:23 följande:
    Haha ja, så är det ibland! Men allt med butterfly är ju underbart så det blir nog bra vilket som! Åhhh vill verkligen på salgen, sa det till min sambo här om dagen. Han älskar ju också molo och vill gärna att jag ska fara. Mest för att köpa och sälja vidare tror han, haha! Fast då tyckte han att jag skulle strunta i att köpa en ny bugaboo när vi ändå har en fin vagn som bara är 4 månader gammal och ta dem pengarna till salgen istället  Tokiga karl, jag vill ju både ock!
    Min karl är inte så förtjust i Molo. När jag har köpt något nytt fint plagg och ska visa det är svaret allt plåttrigt. Jag förstår mig inte på honom ibland Fast småfolk tycker han är fint! Måntro när småfolk kommer med några höstnyheter?

Jo, det skulle vara jättekul att åka på salg, men resan kostar ju en del coh så måste man väl ha boende i köpenhamn en natt också. Fast å andra sidan borde jag ju fara när han sa att det är bara att fara om du vill!
    Elias 070202 Ella 080920
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14