Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

god förmiddag!!

Nu är alla kalasen avklarade här *skönt*
    Men varför envisas alltid svärföräldrarna och sambons ena bror med att komma med kläder från Maxi {#lang_emotions_undecided}

Inget större fel på kläderna egentligen, men de blir inte använda så länge barnen  har annat rent (läs danskt ) I garderoben

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    Ullis 10 skrev 2009-07-18 10:55:53 följande:
    Fick jag av en släkting på min mans sida när lillkillen föddes, allt i tjejfärg dessutom (hon ville ha fler tjejer i släkten). Använde det aldrig o de förstod nog va jag tyckte.
    haha, ja det kanske kan göra honom till tjej om han bara får tjejkläder

Varje födelsedag får mina barn maxikläder av de här familjerna, men i år fick faktiskt Ella även en jeansklänning från Lindex som var riktigt fin
  • Busbellan
    solouniko skrev 2009-07-18 17:59:32 följande:
    Är pippi eller badges klänningen finast? Åh, svååårt!
    Ja, det går ju inte att välja, därför har jag köpt båda
  • Busbellan
    JuliaochNelly skrev 2009-07-18 18:07:21 följande:
    Hej hej tjejer. allt bra här? Någon som har koll på det där med overall stl viggo är 15 månader nu och har 92 visst borde 92 räcka i overall hela vintern
    Hur lång är han?
    Ella var 88 cm för en månad sen och jag kommer köpa 98 i overall till henne
  • Busbellan

Hej tjejer!!
    Här snackas det vinterkläder mitt i sommaren ser jag
    Ja, ska man få vad man vill ha så gäller det att vara ute i tid.
    Nån som vet när hummel kommer med sina overaller?
    Av de fäger jag sett på molos overaller har jag tyvärr inte fastnat för nån

• Busbellan
    Morty skrev 2009-07-18 21:34:54 följande:
    Hej!Ingen aning. Är de bra? Den som tilltalat mig mest är den lila som fanns hos Matadorkids. Men Moa ska inte ha någon overall ju.
    Har faktiskt ingen aning om de är bra, aldrig testat
    men de brukar ju vara snygga i alla fall
  • Busbellan

Måste fråga ikväll igen om ingen har några bra tips mot myggbett. Ella kan knappt somna för det kliar så på henne.
    Slutade räkna bett ikväll när jag var uppe i 50 stycken.
    De blir ju så svullna också. Hur svullet är normalt att det blir?
    La in en bild i mitt galleri på ett av de riktigt svullna betten, hon har några till likadana som det vid naveln. Svullnaden är ca 5 cm i diameter

• Busbellan
    Morty skrev 2009-07-18 21:43:23 följande:
    Aha, då får jag kolla på dem oxå. Har iofs en overall till Mattis men jag får se om den åker eller får stanna. Det är en mikk-line eller vad de nu heter.
    Mikkline har vi testat, har nog testat de flesta märken nu
    reima, pop, gneis, MAT, Molo, mikkline, rasavil
  • Busbellan
    lillronya skrev 2009-07-18 21:48:27 följande:
    Vet att man kan ta allergitabletter, men vet inte om det funkar i efterhand. Stackaren!
    Finns det receptfritt till barn?
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2009-07-18 21:52:23 följande:
    Sådär får svea också. Dock kliar hon inte på dem. Men vi sätter på en stift som finns att köpa här för att lindra klådan mot mygg o geting bett. Tycker att det drar ner på svullnaden. Men det finns säkert något sådant i sverige också. Har du kollat på apoteket?
    Morty skrev 2009-07-18 21:52:09 följande:
    Nämen usch då som det ser ut. Förstår att det kliar. Mattis klagade innan men det var bara 1 av hans 4 som kliade. Vi har några salvor som vi köpte i Thailand som är klidämpande. Men det är ju inte ni hjälpta av. Har du testat med hydrokortison? Kan det kanske hälpa? Vet att jag tar det på mina soleksem som kliar. Doktorn som sa till mig om det men vet ju inte om det hälper om myggbettskli. Kan du inte ringa sjukrådgivningen om ev. tips förresten? Hur är det med potatismjöl? Eller det är bara kylande...? Är så himla dålig på sånt här.
    xylocain anväder vi, det är ju mot bett och sår och är bedövande, det verkar hjälpa lite i alla fall
    Får fråga på apoteket på måndag och se om de har nåt annat tips
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14