• LJ2

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

mortillsju skrev 2009-07-24 22:11:52 följande:
    Är det en tjej du har? Har du sett HILLAS bilder på sin lilla H i den röda popskaloverallen med lila mololurv under som värmande lager och till det katvigs lila/röda mössa? Urfint verkligen!!
    japp.. minsta e en tjej.. =))  henne jag letar till nu i höst.. =)
    ska kolla in, har kollat igenom bt x antal ggr, men kollar igen.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 22:15:42 följande:
    ja det låter precis som jag förväntar mig henne i vinter Längden har hon legat ganska normalt till nästan ett streck under hela tiden, var ju 49 lång när hon föddes, men vikten har hon legat två streck under, vägde 2,5 vid födseln. har ju varit uppe i 13.5kg men sjunkit till 12,5 nu igen så jag tror nog hon komemr ligga på runt 13 hela vintern
    mina 2 första har legat mellan 1-2 streck över på längden, o nästan 1 streck under på vikt.. =) lillan ligger ganska så mitt på i längd, men 1 under i vikt.. =)) så hon är liten järfört med de andra =))
    det är såå svårt o veta tycker jag ändå, hur man ska räkna med.. vet ju av erfarenhet att rätt som det är så smäller det till, då kan de växa massor på bara nån mån!! =))
    men lillan e ganska stabil ser jag i sin kurva.. =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    H I L L A skrev 2009-07-24 22:23:50 följande:
    Här är min lilla i skaloverallen från pop -- kanonbra !!!! Rekommenderas !
    tusen tack!!!
    *gud vilken härlig bild!!!*
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Zvartaliljan skrev 2009-07-24 22:29:39 följande:
    maia har ju precis haft ett växtskutt de senaste månaderna, ökat mer i vikt ovh xät mer än hon gjort på ett helt år innan Så jag tror inte hon kommer skutta något i höst/vinter...men man vet ju adlrig
    nä.. då skulle jag inte heller tro det =))
    jag har inte varit sen 12 mån nu, ska dit snart igen.. spännande o se.. =)
    har ju märkt nu att kläderna blivit mindre igen 68 o 74 kunde hon ha länge.. 80 nu har inte varit så länge.. precis börjat med 86, annars får hon världens urrigning.. nackdelen är att armarna blir lite långa.. tycker inget ser bra ut just nu =((
    jo, kortärmat sitter bra
    upptäckte i morse att henns 80 butterflysuit börjar bli tajt i överkroppen, o lite kort i armar dock bra i benen..
    vill ju inte skiljas från den!!! *ska leta ny på salg*
    har dock andra i 86 som väntar på henne älskade älgar!! bla..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:28:28 följande:
    behöver OT tips ska ha middags gäster imorgon men det är tomt i huvudet vaaad ska man bjuda på??? säg inte grilla bara då spyyyyr jag men gärna kött annars ;)
    bandpasta med en gräddsås med fläskfile o kantareller (champinjoner funkar med) i, o så har jag nåt ägg i med, för smakens skull =))
    tar inte så lång tid o göra, men är såå gott =))
    o enkelt o bara ha rårivna morötter eller majs till =))
    en sallad funkar med =)
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 22:30:51 följande:
    Jag tycker det är bra med ett ombyte, speciellt om de går på dagis och man inte orkar stressa med tvätt en vardagkväll. Man klarar sig med ett ombyte men det känns mammasnällt med ett ombyte Fast för omväxlings skull väljer jag olika märken på seten. Men det är bara för att jag tycker det är kul
    min son som fyller 3 nu i spet är 97 lång.. o han e ganska lång jämfört med dagiskompisar..
    men han e ändå kille =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:38:11 följande:
    går o skåpäter  hahah skrivber ner allt tusen tack för goa tips kan ju bjuda på middag mnmååååånga ggr nu
    lite lat e jag dock, köper gräddsås på påse.. men tar grädde ( 5 dl om jag gör 3 påsar) o fyller på med resterande mjölk, sen den delen vatten som ska vara.. =)
    man behöver inte krydda köttet så mycket, lite salt o peppar räcker..
    den får smak av såsen sen ändå =)
    o 1-2 ägg i när allt e klart, så den blir lite tjockare, o får den där krämiga goda smaken.. =))
    *sambon ääälskar den maten!!*

kokar såsen bredvid, steker köttet o sen bara hälla över sås o röra ner svamp.. =))
    smakar som man har stått måånga timmar i köket men det som tar tid e o rensa o dela köttet i strimlor =))
    så ganska enkel mat.. =)

hmm.. har massa fler recept, men en del ska man nog testa själv, innan man bjuder på det.. är nog såna rätter att man gillar eller inte gillar det.. =))
    (mango chutney kyckling, med chips, purjolök, majonnäs o grädde???) love it!!!
    ( kokossås/gryta med kyckling med wokgrönsaker)
    mums..
    =))
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:42:07 följande:
    VAR ska du???????????
    bla till mig o säga hej
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2
    mortillsju skrev 2009-07-24 22:43:37 följande:
    Och jag tycker min Saga är minst i världen, supermysig liten tjej juh och 98 CM LÅNG himmel
    haha, ja men dom är ju alltid små.. =))
    tyckte jag med om min "stora" tjej.. tills jag insåg att hon var huvudet längre än de på dagis.. o numera får stå länst bak i kyrkan på avslutningen för att hon e så lång..
    precis fyllt 8 år o alldeles snuddar vid 140 gränsen min "lilla" stora tjej..
    så jag tycker verkligen att in minsta e liten!! haha.. de andra var ju måånga cm längre än henne vid samma ålder.. =))
    men tur det, så jag får ha kvar min bebistid läänge.. hon  ju min sista nu..
    * 3 underbara busfrön *
  • LJ2

japps (hoppas jag iaf!!!)

håller som bäst på o kurera mig massor!!!
    kom efter köpenhamn i mån o tis.. hmm.. gick nog från o va varm inne till kallt blåsigt ute, (men då fryser man inte) sen blåsigt på ströget på tis.. så i ons liite ont i halsen.. ytterst lite igår morse, sen inget alls efter det..
    vaknade dock i morse o va heelt konstig i skallen, täppt i näsan, fast det rinner inte?? o kan inte snyta mig?? jaja..
    tung i skallen o hela huvudet, har gått på panodil idag, o mådde piss när den slutade verka!! helt hängig o konstig o allt.. tog en tablett till, sen gick det 30 min så piggnade jag till..
    hoppas verkligen inte att det är feber på g!!! *verkade dock så innan, med tanke på att jag mådde bra en stund efter tabletten verkade* brukar dock bli liggandes heelt när jag har miinsta feber, så tror inte jag har haft det.. men på g kan det ha försökt varit..
    nu är jag dock piggare, så hoppas på att jag bara behöver sova lite, o inte stiga upp o ta barnen i morgon, utan få sova ut!!!..
    är det bara såhär så är det absolut ingen fara..
    får jag feber så trycker jag i mig hela asken..
    vill ha hit dig på frukost ju!!!

* 3 underbara busfrön *
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14