Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Raihana skrev 2009-07-11 21:37:59 följande:
    Ja, clown ja, tänkte jag inte på. Helt rätt! Var det du som hade hittat en pärlplattekjol igår? I så fall var?
    Vi har den till jeans mest.....gullunge blir hon då
  • mortillsju
    Greksmurfen skrev 2009-07-11 21:41:41 följande:
    fyy å visa sådan fin rea=P.........nu vatt ja ju fast=P....... ska fixa in bilder på mina pop fynd=) mortillsju=)
    Kul, jag vill gärna se!!
  • mortillsju
    SmillaMilla skrev 2009-07-11 21:48:21 följande:
    Inte är den hemsk! Den är ju underbar!!!!
    Så fint så!!
  • mortillsju
    Greksmurfen skrev 2009-07-11 21:55:42 följande:
    så nu finns det där=)... måste bara f¨berätta lite stolt (OT) min lilla maxen har använt sin potta för första gången idag=) både nr 1 å2 gjorde han=)...sen när han va klar ville han självklart krypa därifrån=) han e ju 8mån=) så en dutti bebbe=)..man blir ju så stolt för dessa små framsteg=)
    Vilka fina overaller! Den rutiga är ju från förra året (lilla storebror här hemma har motsvarande i jacka att ha i vinter!!) och den andra är ju bara ljuvlig! Bra köp!
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:39:43 följande:
    Det är en sån spruta jag testat med ljummet vatten. En sån där testspruta för att samla upp urin med egentligen. Den kunde ta 20ml så jag fyllde den med det. problemet var att tippen på den var så kort så den nådde liksom inte förbi den där klumpen där inne, behöver ha någon med riktigt lång smal tipp för det.
    Jag tror inte du ska greja med det där själv. Du kan repa hål på tarmen. Öven förstoppningen i sig kan göra sönder tarmen. Så åk du in.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:56:10 följande:
    Jag har ju gått utbildning för att kunna ge laxermedel till gamla tanter och gubbar och gjort det flertalet gånger så ett barn är ju egentlgien ingen stor skillnad. problemet är ju att det räcker inte med klyx, mincrolax eller annat i Maias fall. och ja, bajset där inne gör säkert en hel del skada, hoppas bara hon slipper få en massa sår som gör ont
    Jag har ju också den bakgrunden (uska från början)  men jag skulle nog ändå inte greja med ett småbarn själv *det är jag det* utan ta det till sjukhuset.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 22:58:39 följande:
    Själva lugnandet ger de i så fall också i en jävla sputa upp i röven, helt jäkla onödigt ju för då ska man hålla i henne hårt för den och sen ännu ett övergrepp efter den, även om hon då blivit lite lugnare. Annars har de som hon kan dricka, men det är totalt omöjligt o få i henne, hon bara totalvägrar.
    Usch det är så svårt med de små. Nu sist med S då hon skadat armen trixade en sjuksköterska med henne i säkert 40 minuter med skoj och bus tlls hon drack det lugnande. Så svårt det är med barn i denna ålder
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:07:12 följande:
    jag har bara gett henne två sprutor med en tipp som knappt var en cm lång så jag skulle nog inte kalla det att jag grejar med henne...man får ju ge microlax o sånt själv hemma vilket ju går längre in i tarmen. Jag ville bara känna att jag testat allt innan jag ringer sjukhuset, för sist sa de t.o.m till mig att testa att spruta upp lite ljummet vatten innan vi kom in, så de kommer säkert fråga imorgon om vi testat det.
    Ni borde ju få all hjälp ni kan få i detta läget...inte en fråga om ni sprutat upp ljummet vatten i hennes stjärt. Stackars lillan. Och att du tycker det känns som övergrepp tycker jag tyder på att de kunde gjort det bättre för lilla loppan. Hoppas ni får bättre hjälp om det behövs denna gång.
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-07-11 23:08:38 följande:
    Ja varför kan de inte typ uppfinna en liten karamell som de kan stoppa i sig så de får i sig det lugnande??? Tänk så underbart det vore!!
    Och en lustgasmask/slang blir hon bara rädd av? Eller?
  • mortillsju

Hej!

Visst är det någon i tråden som köpt så fina velourbyxor av någon som syr hemma? Är det någon som vet vart??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14